نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 12:31

بازدید بیش از 3 هزار قاضی از زندان های تهران طی 5 ماه اخیر

رئیس کل دادگستری استان تهران در تشریح برنامه‌های نظارتی دستگاه قضائی گفت: در ۵ ماهه ابتدای سال جاری، زندان‌های ۹ گانه استان تهران مورد بازدید بیش از ۳ هزار نفر از قضات قرار گرفته اند.

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضائیه، علی القاصی به روند کاهشی آمار زندانیان غایب اشاره کرد و گفت: در گذشته برخی از زندانیان بوسیله مرخصی‌ها و یا تحت نهاد‌های ارفاقی از زندان خارج شده بودند و آماربالایی از غیبت‌ها اعلام شده بود که با نظارت‌های صورت گرفته در بازدید‌های گذشته و تصمیماتی که درجلسات ستاد ساماندهی امور زندانیان اتخاذ شد این آمار کاهش چشمگیر داشته است.

رئیس کل دادگستری استان تهران  ضرورت نظارت و بازدید‌های میدانی مدیران و قضات دادگستری از زندان‌های استان تهران را مورد تاکید قرار داد و گفت: در پنج ماهه ابتدای سال جاری، زندان‌های ۹ گانه استان تهران مورد بازدید بیش از ۳۰۰۰ نفر از قضات قرار گرفته است.

وی گفت: در اجرای مصوبات ستاد ساماندهی زندانیان به مدیران زندان و ضابطین مربوطه ماموریت داده شد تا سریعا این زندانیان برای اجرای حکم قانونی و تحمل کیفر به زندان بازگردانده شوند و تعداد قابل توجهی نیز در این مدت توسط ضابطین و مامورین به زندان بازگشت داده شدند و پیش بینی میکنیم روند کاهشی زندانیان غایب طی ماه‌های آینده با سرعت بیشتری ادامه یابد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501387

مهمترین اخبار ایران و جهان: