نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 16:55

اجرای ۱۶۶ کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌های شهرستان اردبیل

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل از اجرای ۱۶۶ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان اردبیل خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام خیاوی، بعد از ظهر امروز در بازدید از شرکت‌های حمل ونقل کالای این شهرستان با اشاره به اجرای ۱۶۶ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان اردبیل اظهار کرد:در این مدت بیش از ۱۲ هزار متر مکعب عملیات شن ریزی در راه‌های شنی و شانه راه‌ها انجام شده است.  

وی با اشاره به فعالیت ۳۴شرکت حمل ونقل کالا در شهرستان اردبیل افزود: بیش از ۵۲ هزار برگ بارنامه در ۵ ماهه گذشته در شهرستان اردبیل صادر شده است و در مدت یاد شده ۷۵۳ هزار و۶۳۸ تن کالا از شهرستان اردبیل جابجا شده است.

جابجایی بیش از ۳۸۸ هزار مسافر از اردبیل

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل بیان کرد: در این مدت ۳۸۸ هزار و۳۶۳ مسافر توسط ۲۱ شرکت مسافربری از این شهرستان به مقاصد مختلف جابجا شده‌اند، این میزان جابجایی مسافر در قالب ۵۷ هزار و۸۶۸ سفر انجام شده است. 

خیاوی حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با ۱۰۵ مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم تاکنون  ۱۲ موردساخت وساز غیرمجاز شناسایی و متوقف شده، ۸ مورد قلع وقمع وتخریب با اخذ دستورات قضایی انجام، ۵۶  مورد تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز شناسایی وقلع وقمع، ۴۵ مورد توقف کارواخطار به ساخت وساز غیرمجاز ودرختکاری صادر وهمچنین از ۱۴ مورد حفاری غیرمجاز جلوگیری شده است. 

وی در ۵ ماهه گذشته  اصلاح وبازسازی ۶۸۰ کیلومتراز کانال‌های طرفین راه را در شهرستان اردبیل یادآور شد و بیان کرد: راهداران بیش از ۱۶۱ هزار متر مربع لکه گیری و رفع چاله‌ها انجام داده و۶۲ هزار متر مربع قشر رگلاژی اجرا کرده‌اند. 

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل عنوان کرد: در این مدت بیش از ۲ هزار کیلومتر از حریم راه اصلی و جاده‌های شنی این شهرستان تسطیح و رگلاژ شده و در ۵ ماهه گذشته راهداران ۱۲ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و اصلاح پیچ‌ها را انجام داده‌اند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498687

مهمترین اخبار ایران و جهان: