نیوز سیتی!
23 شهریور 1402 - 01:22

عزاداری آخر ماه صفر در ۷۶۲ مسجد و حسینیه همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همداناز برنامه عزاداری ۷۶۲ مسجد و حسینیه طی روزهای آخر ماه صفر در همدان خبر داد.

 حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان به برنامه‌ها و مراسم‌ دهه آخر صفر اشاره کرد و افزود: در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام در شهرستان همدان ۱۰۰ برنامه قرائت زیارتنامه پیامبر(ص) را در برنامه داریم.

وی گفت: در شهرستان ملایر هفت برنامه، نهاوند ۶ برنامه، تویسرکان ۳۰ برنامه، کبودراهنگ ۶۰ برنامه، رزن ۲۰ برنامه، بهار ۴۰ برنامه، اسدآباد ۱۰ برنامه و فامنین ۱۵ برنامه برگزار می‌شود و جمعاً در استان به ۲۸۸ مورد می‌رسد.

مدیرکل تبلغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه در این ایام ۲۰ ایستگاه صلواتی در شهرستان همدان دایر خواهد شد گفت: در شهرستان ملایر ۱۰، نهاوند ۲، تویسرکان ۴۰، کبودراهنگ ۱۸، رزن ۶، بهار ۲۰، فامنین ۷ مورد و جمعاً استقرار ۹۰ ایستگاه صلواتی در برنامه است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در ۷۶۲ مسجد و حسینیه طی روزهای پایانی ماه صفر اضافه کرد: ۱۶۰ مسجد و حسینه در همدان، ۱۳۰ مسجد و حسینیه در ملایر، ۸۲ مسجد و حسینیه در تویسرکان، ۷۵ مسجد و حسینیه در کبودراهنگ، ۷۰ مسجد و حسینیه در رزن، ۷۵ مسجد و حسینیه در بهار، ۶۰ مسجد و حسینیه در اسدآباد، ۵۰ مسجد و حسینیه در فامنین مراسم‌ دهه آخر صفر  را برگزار می‌کنند.

 ارتقایی به ۵۶۹ هیات فعال در این ایام اشاره کرد و افزود: گروه‌های تبلیغی نیز به اجرای برنامه‌ها و مراسم‌های مشغول هستند.

وی از اعزام ۲۰۰ مبلغ و ۵۰ مبلغه برای انجام فعالیت‌های تبلیغی در شهرستان همدان خبر داد و گفت: طی روزهای پایانی ماه صفر در ملایر ۸۰ مبلغ و ۳۵ مبلغه، در نهاوند ۱۲۰ مبلغ و ۴۰ مبلغه، در تویسرکان ۸۰ مبلغ و ۲۰ مبلغه، در کبودراهنگ ۴۵ مبلغ و ۱۰ مبلغه، در رزن ۴۰ مبلغ و ۵ مبلغه، در شهرستان بهار ۵۰ مبلغ و ۱۵ مبلغه، در اسدآباد ۳۰ مبلغ ۵ مبلغه و در فامنین ۴۰ مبلغ و ۲۰ مبلغه فعالیت خواهند داشت.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498987

مهمترین اخبار ایران و جهان: