معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، با تاکید بر ارتقای نظام مالی ـ محاسباتی شهرداری تهران گفت: استقرار خزانه واحد در شهرداری تهران،میتواند سرآغاز تحول در بحث مالی شهری شهرداری تهران باشد.
به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، ابوالفضل فلاح با اعلام این مطلب در نشست بررسی عملکرد و اقدامات معاونت مالی طی 4 ماهه اخیر که با حضور شهردار تهران، معاونان و مدیران کل حوزه معاونت و اساتید دانشگاهی برگزار شد؛پیادهسازی خزانه واحد در شهرداری تهران، را سبب یکپارچهسازی حسابهای شهرداری با هدف جلوگیری از رسوب نقدینگی، افزایش شفافیت سازمانی، برقراری انضباط مالی، بازبینی و یکپارچهسازی در سامانههای پرسنلی و حقوق و دستمزد عنوان کرد.
وی ایجاد سامانه مدیریت مطالبات و بدهی را از دیگر اولویت ها و اقدامات معاونت مالی و اقتصاد شهری عنوان کرد و افزود: این سامانه سبب شناسایی و احصاء مطالبات شهرداری تهران از دولت، دستگاهها، ارگانهای نظامی و اشخاص حقوقی و حقیقی، شناسایی بدهیهای شهرداری اعم از تسهیلات بانکی، اوراق و سایر بدهیها و برنامهریزی برای پرداخت بدهیها از طریق ابزارهای مالی میشود.
فلاح با اشاره به حذف چک از سیستم مالی شهرداری تهران، بیان داشت: با این اقدام هم جعل چک از بین میرود و هم سرعت عملیات مالی و ارایه خدمات به ارباب رجوع بالا میرود و قابل ردگیری و ردیابی است. همچنین در کنار سامانه صیاد، سامانهای در حال طراحی است که حقوق و دستمزد پرسنل به صورت یکپارچه به ذینفع نهایی پرداخت شود. هوشمندسازی فرایندها در نظام مالی سیستمهای شهرداری کاملاً دستی است و ما را دچار خطا میکند و سبب شده تا آمار دقیقی از طلب پیمانکار و خودمان از سایر نهادها را نداشته باشیم.
معاون شهردار تهران،در رابطه با آمادگی بورس کالا برای عرضه املاک مازاد دولتی در قالب روشهای مختلف، گفت: آمادگی در بورس کالا برای عرضه املاک وجود دارد و این بستر در بورس کالا فراهم است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی با تاکید بر این نکته که این رویکرد بسیار مورد توجه شهردار تهران، قرار گرفته است اظهار داشت: با پذیرش املاک در بورسکالا، این اطمینان حاصل میشود که فروش و واگذاری این املاک در آینده مشکلی مواجه نخواهد شد.
جواد اسلامی مدیرکل خزانه داری شهرداری تهران، در ادامه این نشست با ارائه گزارش مبسوطی از ایجاد و استقرار خزانه واحد در شهرداری تهران، افزود: در راستای تاکید معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران، پنج گام اساسی و راهبردی در بازه زمانی ، به عنوان مهم ترین اولویت های این معاونت مطرح شد.
همچنین محمد رضا زارعلی مدیر کل امور مالی و اموال شهرداری تهران با ارائه گزارشی از اهم فعالیت های اداره کل امور مالی و اموال گفت: مدیریت و بهینه سازی نهایی تعداد مراکز هزینه جهت تسریع در کار و افزایش شفافیت، تهیه صورت های مالی 99 اداره کل مالی و اموال شهرداری تهران، تشکیل کارگروه روسای حسابداری، کاهش مراکز اخذ تنخواه و.... از جمله مهم ترین اقدامات این اداره کل طی 4 ماه گذشته است.
وحید عرب مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران، نیز گزارشی از راهبری و وصول درآمدهای 140 روزه در دوره مدیریت شهری جدید ارائه داد.
انتهای پیام/
شناسه خبر: 7443