نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 15:24

آلودگی بصری معضلی برای شهر اردبیل/ افزایش ناهنجاری‌های روانی در سایه آلودگی بصری رقم می‌خورد

معاون دادگستری اردبیل گفت: برنامه‌ها و اقدامات گذشته جهت ساماندهی آلودگی‌های بصری شهر اردبیل قابل قبول نیست و شرایط موجود از عوامل موثر درناهنجاری‌های روانی و الگوهای رفتاری نامناسب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلال آفاقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  برنامه‌ها و اقدامات گذشته جهت ساماندهی آلودگی‌های بصری شهر اردبیل قابل قبول نیست و  شرایط موجود از عوامل موثر درناهنجاری‌های روانی و الگوهای رفتاری نامناسب است.

وی با انتقاد از تاخیر صورت گرفته در ساماندهی میوه‌فروش‌های سیار اردبیل، افزود: حجم گسترده میوه‌فروشی‌های سیار در خیابان‌های اردبیل، موجب معضلات زیادی در ایجاد ترافیک، تصادفات و حتی اختلاف و نارضایتی شهروندان و در مواردی نیز باعث قربانی شدن همشهریان در استفاده از دستگاه کارتخوان این افراد سیار ناشناس و هک حساب‌های بانکی‌شان بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره بر اینکه تمام وجوه و اتفاقات بصری عاملی تعیین کننده در مواجهه با هر نوع فرهنگ محسوب می‌شود، شرایط موجود در فضای شهری اردبیل را در شان رویداد فرهنگی جهانی و میزبانی گردشگری بین‌المللی ندانست.

آفاقی از معماری‌های موجود، وضعیت تبلیغات محیطی و تابلوهای تجاری، ایستگاه‌های حمل و‌نقل عمومی، سطل‌های زباله، بساط‌های دست فروش‌ها، وضعیت افسارگسیخته سد معبر و دیوار نویسی‌ها و موارد مشابه دیگر ابراز تاسف کرد و نسبت به این آلودگی بصری در مرکز استان هشدار داد.

وی افزود: درهم ریختگی بصری موجود در اردبیل، روح و روان شهروندان و کیفیت محیط زندگی و زیبا سازی شهر را تحت الشعاع قرار داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تشریح اهمیت فرهنگ و هویت بصری در آرامش ذهنی و تغییر نگرش و رفتار، وضعیت افسارگسیخته موجود را از عوامل ناهنجاری‌های روانی و الگوهای رفتاری نامناسب دانست.

 وی از شهردار، مدیران شهرداری مناطق و اتاق اصناف و اتحادیه های مرتبط خواست در عمل به قوانین و مقررات در ساماندهی فضای شهری اردبیل همت لازم را داشته باشند و اجازه ندهند حقوق عمومی مردم و شهروندان عزیز فدای مقاصد شخصی افراد سودجو شود.

پایان پیام/3727/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1040587

مهمترین اخبار ایران و جهان: