نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 08:30

خبرخوب|خانم عزیز بفرمایید کار با ضمانت دولت!/مردم ترکیه درباره مهربانی ایرانی‌ها چه می‌گویند؟!

در این روز جمعه که خداوند درهای رحمتش را حسابی به روی‌مان باز کرده و بنده‌نوازی‌اش را به درجات عالی رسانده عجیب می‌چسبد خواندن چندخبر خوب که مردم یکدل کشورمان در کنار هم رقم زدند. بفرمایید روزتان را شیرین کنید!

گروه خبرخوب: روز جمعه‌تان بخیر! جمعه‌ای که پیامبر صلی‌الله علیه و آله آن را سرور روزها می‌دانند و در وصف آن می‌فرمایند:«خداوند نیکی‌ها را در آن چند برابر می‌کند،گناهان را در آن می‌زداید، درجات را در آن بالا می‌برد، دعاها را مستجاب می‌کند، اندوه‌ها را در آن برطرف می‌سازد و حاجت های بزرگ را در آن برمی‌آورد.» حالا در این روز جمعه که خداوند درهای رحمتش را حسابی به روی‌مان باز کرده و بنده‌نوازی‌اش را به درجات عالی رسانده عجیب می‌چسبد خواندن چندخبر خوب که مردم یکدل کشورمان در کنار هم رقم زدند. بفرمایید روزتان را شیرین کنید! 

برادری مثل ایران!

اولین خبرخوب ‌امروزمان از آن سوی مرزهاست، لباس مهربانی مردم کشورمان دامنش را پهن کرده روی زمین و دنباله‌ این لباس زیبا مثل همیشه تا کشورهای دیگر هم رسیده است. حالا این مهربانی و یکدلی خودش را رسانده به ترکیه و سوریه. دوکشوری که به تازگی گرفتار زلزله شدیدی شدند و شمار زیادی از مردم کشورشان را از دست دادند. نیروهای امدادی کشورمان با اینکه هنوز خستگی روزهای آواربرداری خوی از تن‌شان بیرون نرفته بود،بار سفر بستند تا آوار از روح و جان مردم این دو کشور زلزله‌زده بردارند. بار سفر بستند تا مثل همیشه ثابت کنند هرکجا صدای مظلومی بلند شود، ایران اسلامی جز اولین یاری‌رسان‌هاست! حالا فرقی نمی‌کند این صدا از زیرآوار زلزله باشد یا از زیر انفجارهای جنگ! گرچه شاید زحمات هم‌وطنان عزیزمان از آن سوی مرزها آن طور که باید و شاید به تصویر نکشیده شده باشد اما رئیس هلال احمر ترکیه در قددرانی و توصیف زحمات نیروهای امدادی ایران اینطور می‌گوید:« خدا را شاکریم که برادرانی چون ایرانی‌ها داریم. ما هر زمان و هرلحظه مشکلی داشتیم ایران را در کنار خود احساس کردیم. نیروهای امدادی ایران در زلزله اخیر جزو اولین تیم‌های خدمت رسان بودند و ما و مردم ترکیه قدردان این خدمات هستیم!»
خبرخوب اینکه امدادگران کشورمان آوارها از جان مردم ترکیه و سوریه برداشتند. دست‌های ناتوان و تن‌های غم‌دیده‌شان را یاری کردند تا خرابه‌های خانه‌ها را از تن کشورشان بردارند. جان‌هایی را از زیر آوار نجات دادند و به خانواده‌ها سپردند. مجروحان را مداوا کردند و هرچه که از دست‌شان برمی‌آمد، انجام دادند تا این عضو به دردآمده از روزگار را مرهمی باشند! درست مثل یک برادر.

تشکر و قدردانی مردم ترکیه از ایرانیان

خانم عزیز بفرمایید کار، آن هم با ضمانت دولت!
بسته خبرخوب داشته باشیم و خبرخوب برای بانوان نداشته باشیم؟! نمی‌شود که! اینجا ایران است. کشوری که یا زنانش می‌درخشند و یا دولت برای موفقیت بانوان، هر روز طرح و ایده جدیدی دارد. خلاصه که زن، زندگی، آزادی همین‌جاست غیر از این هر که ادعا کرد جدی‌اش نگیرید. بگذریم... خوش خبری امروز ما برای بانوان این است. معاونت امور زنان و خانواده در طرح جامع توانمندسازی بانوان نگاه ویژه‌ای به کارآفرینی بانوان داشته و علاوه بر حمایت، تسهیلاتی را هم در اختیار بانوان کارآفرین قرار داده است. این طرح که در 21 استان به مرحله عملیاتی رسیده حمایت خاص‌تری را از زنان سرپرست خانوار دارد. به گفته «انسیه خزعلی»؛ معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده یکی از مشکلات بانوان کارآفرین برای دریافت تسهیلات، ارایه ضمانت‌نامه است.در طرح صندوق ضمانت، دولت ضامن بانوان کارآفرین سرپرست خانواده می‌شود.

 

تیغ مهربانی جوانان رشتی بر صورت ریش‌سفیدان

یک اصطلاح معروفی هست که می‌گوید:« جوانند و جویای نام» یادتان آمد؟! با اجازه شما کمی دخل و تصرف کنیم در این اصطلاح و در وصف آدم‌های سومین خبرخوب‌مان بگوییم. جوانند و گمنام! بخاطر همین اسم‌شان را نمی‌دانیم. اسم‌شان را نگفتند چون نمی‌خواستند نامی از آنها باشد اما ویدیویی از کار قشنگ‌شان منتشر کردند تا به جای نام‌شان راه و رسم‌شان ماندگار شود. حالا ماجرا از این قرار است که چند جوان رشتی در امری تحسین برانگیز و خداپسندانه به آسایشگاه سالمندان و معلولین شهرشان رفتند و سر و صورت مددجویان ناتوان این دو آسایشگاه را پیرایش کردند. ویدیویی که در ادامه می‌بینید چند دقیقه حس و حال قشنگ است که جوانان رشتی برای خودشان، مددجویان آسایشگاه، ما و شما رقم زدند. ببینید و کیف کنید. شاید شماهم این روز جمعه دلتان خواست سری به آسایشگاه نزدیک خانه‌تان بزنید و به قول پیامبر عزیزمان نیکی‌هایتان را چندبرابر کنید! 

 

شما به گوش‌شان برسانید!

این سکوی خبرخوب امروز کمی خاص و متفاوت است. گذاشتیم برای آخر کار که شیرینی‌اش قشنگ به جان و تن‌مان بنشیند. سکوی آخر خبرخوب پیشکش روشندلان عزیز کشور است. روشندلانی که آرزومندیم هر روز شرایط زندگی برایشان آسان‌تر و خدمات برایشان فراهم شود. ماجرا از این قرار است که باجه های ویژه نابینایان با امکاناتی همچون دستگاه های برجسته نگار، نمایشگر بریل و... در یکی از بانک‌های کشور ایجاد شده و روشندلان می‌توانند در شهرهای تهران، اردبیل، تبریز، ارومیه، بیرجند، مشهد، بجنورد، شیراز، قزوین، قم، سنندج، ساری و یزد از خدمات بانکی استفاده کنند. در سامانه بانکی  نیز منوها، فیلدها و ویجت های پرکاربرد برای روشندلان مناسب سازی شده و سایر ویجت ها نیز بنا بر میزان استفاده در حال بهبود هستند.
راستی شاید به هر دلیلی روشندلان عزیزکشورمان این خبر به گوش‌شان نرسد و از آن مطلع نباشد. لطفا شما زحمتش را بکشید و اگر نابینایی را می‌شناسید این بسته از خبرخوب را برایش بخوانید.

 

شاید این جمعه بیاید شاید!

از جمعه گفتیم و از رحمت بی‌حد و حصر خداوند در این روز. از اینکه خداوند حاجات بندگانش را برآورده می‌سازد و اندوهشان را برطرف می‌کند. پس چه اندوهی از این بزرگ‌تر که در غیاب امام‌زمان(عج) روزها را سر می‌کنیم و چه حاجتی از این زیباتر که در انتظار فرج باشیم. یکی از اعمال روز جمعه دعا برای ظهور و توجه به امام ‌زمان عجه‌الله تعالی فرجه‌الشریف است. در این روز، زیارت آن حضرت و دعا برای تعجیل فرج ایشان مستحب است؛ چرا که بر اساس برخی روایات و زیارات، امید ظهور آن حضرت در روز جمعه بیش از سایر روزهاست. گرفتن ناخن، پوشیدن لباس تمیز و خوشبو،صدقه دادن، ذکر صلوات،زیارت اهل قبور از دیگر اعمال روز جمعه هستند که به آن سفارش شده است. 

 

 خوش خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041387

مهمترین اخبار ایران و جهان: