نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 16:02

۴۰ درصد از اراضی کشاورزی خراسان شمالی حدنگاری می‌شوند

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ درصد اراضی کشاورزی استان حدنگاری شده، گفت: این عدد تا پایان سال باید به ۴۰ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده پیش از ظهر پنج شنبه در شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار کرد: هدفگذاری شورای حفظ حقوق بیت المال، حدنگاری ۴۰ درصد اراضی کشاورزی استان تا پایان سال جاری است.

مدیرکل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ درصد اراضی کشاورزی استان حدنگاری شده، گفت: رسیدن به نقطه مطلوب در این حوزه کاری جهادی می‌طلبد.

وی افزود: با لحاظ حدنگاری صددرصدی عرصه‌های ملی و منابع طبیعی، سند مالکیت رسمی ۹۹ درصد این اراضی، صادر شده و فقط یک درصد باقی مانده است.

براتی زاده در خصوص برخی مشکلات و موانع موجود بر سر راه سنددار شدن یک درصد باقی مانده اراضی مورد بحث گفت: بعضی از این اراضی حسب مورد دارای مالکیت مشاع و یا موضوع اختلاف اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که امیدواریم با رفع تداخلات و اختلافات مربوطه در مراجع ذی ربط و ذی صلاحیت این نسبت نیز بطور کامل محقق شود.

براتی زاده همچنین در خصوص تداوم اقدامات مجرمانه از سوی افراد فرصت طلب و متعدیان و متعرضان به اراضی کشاورزی استان، هشدار داد و گفت: در این موارد علاوه بر تشکیل پرونده‌های قضائی و صدور آرا متقن، اجرای احکام نیز در کانون توجه قرار دارد.

وی در انتها تصریح کرد: دستگاه قضائی از عوامل اجرایی و دستگاه‌هایی که در این حوزه رسالت ذاتی و تکالیف قانونی بر عهده دارند جدا حمایت خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1040643

مهمترین اخبار ایران و جهان: