نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 16:21

از انسداد راه ارتباطی 6 روستا در شهرکرد تا وقوع سیلاب در سرخون

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: برف اخیر و انباشته شدن برف‌های گذشته ارتفاع برف در برخی نقاط این شهرستان را به ۲ متر رسانده است و سبب شده محورهای فرعی روستاهای اوج‌بُغاز، قلعه خاکی، خلیل‌آباد، کریم‌آباد، دولت‌آباد و ارجنک به مرغملک مسدود شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، استان چهارمحال و بختیاری در روزهای اخیر بارش‌های کم‌سابقه‌ای را تجربه کرد، به گفته قدیمی‌ترها ۳۰ سال بود که مردم چنین برف و بارانی را به چشم ندیده بودند.

شدت بارش‌ها راه‌های ارتباطی روستاها را بست و عدم وجود تجهیزات کافی و روند کند برف‌روبی خسارات بسیاری را در شهرستان‌های مختلف وارد کرد.

محاصره شدن روستاها، مسدود شدن راه‌های مواصلاتی، رانش زمین، ریزش کوه، تخریب منازل روستایی و قطعی برق و ... مهمترین مشکلات ناشی از بارندگی‌های اخیر در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری است.

در این گزارش به مشکلات سه شهرستان شهرکرد، اردل و کیار پرداخته شده است.

۶ راه روستایی شهرستان شهرکرد مسدود است

عبدالعلی ارژنگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: برف اخیر و انباشته شدن برف‌های گذشته ارتفاع برف در برخی نقاط این شهرستان را به ۲ متر رسانده است و سبب شده محورهای فرعی روستاهای اوج‌بُغاز، قلعه خاکی، خلیل‌آباد، کریم‌آباد، دولت‌آباد و ارجنک به مرغملک مسدود شود.

فرماندار شهرستان شهرکرد با بیان اینکه باز کردن مسیرهای روستایی برف‌خور و بولدوزر لازم دارد، افزود: همچنین حجم برف احتمال تخریب منازل را بالا برده بود لذا چند منزل مسکونی در شهرهای اشکفتک، سورشجان و شهرکرد تخلیه و ساکنان در منازل اقوام مستقر شدند.

وی در پایان بیان داشت: گزارشاتی از تخریب دیوارهای برخی منازل خالی از سکنه نیز دریافت کردیم که در حال جمع‌بندی آن‌ها هستیم.

مناطقی از شهرستان اردل درگیر رانش و ریزش کوه است

یعقوب شکوهی، فرماندار شهرستان اردل گفت: از صبح امروز شاهد بارش نبودیم اما بارش‌های قبلی سبب رانش و ریزش از کوه‌های واقع در مسیرهای اصلی شده است.

وی ادامه داد: دشتک در سه نقطه، پل ملک، گردنه هفت تیران، گندم‌کار، دره عشق، دره بید، درکش و ورکش، بهشت‌آباد و ... مناطق و معابر اصلی شهرستان هستند که از صبح امروز درگیر ریزش و رانش هستند اما با کمک نیروهای راهداری مسیری مسدود نشده است‌.

سیل سرخون به منازل خسارت زد

عیسی طهماسبی، شهردار شهر سرخون نیز گفت: از روز گذشته به علت بارش شدید باران سیل وارد شهر شد که با کمک راهداری مسیرهای ارتباطی پاک‌سازی و تخلیه شد اما این بارش‌ها سبب ریزش و رانش کوه در ۳ نقطه محله قیصریه و ۲ نقطه خیابان شهدا که مسیرهای اصلی شهر هستند شد.

 

 وی ادامه داد: بارش‌ها به منازل مسکونی افراد نفوذ کرده و خسارت‌هایی را نیز داشته اما با کمک مردم و نیروهای خدماتی توانستیم آب را از منازل تخلیه و مهار کنیم اما اگر بارندگی ادامه داشته باشد رانش‌ها و خسارات بیشتر می‌شود.

شهردار سرخون در پایان گفت: باید اعتباری برای مناطق رانشی در نظر گرفته شود تا بتوانیم دیواری حائل برای مقابله با رانش‌ها بسازیم تا در آینده از وقوع خطرات و مشکلات بزرگتر جلوگیری کنیم اما بودجه شهر به حدی نیست که بتوانیم از پس جبران خسارت‌ها و ساخت این دیوار برآییم.

در حال حاضر مشکل خاصی در کیار نداریم

سید شجاع زیلابی، فرماندار شهرستان کیار نیز بیان داشت: بارش برف در این شهرستان سبب شد تا کوه‌های مسیرهای اصلی شهرستان از سمت روستای دورک به دره عشق و دره یاس و جاده روستای معدن به طرف ارمن چندبار ریزش و رانش داشته باشند.

وی ادامه داد: این ریزش‌ها سبب مسدودی چند ساعته مسیرها شد و از شب گذشته نیروهای راهداری و شهرداری مشغول به کار بودند تا صبح امروز موفق به بازگشایی شدند و در حال حاضر بحرانی در شهرستان وجود ندارد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1040687

مهمترین اخبار ایران و جهان: