نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 10:18

8 میلیارد ریال اعتبار برای واکسیناسیون دام‌ و طیور چهارمحال و بختیاری جذب شد

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات واکسیناسیون و مایه‌کوبی دام سبک و سنگین و طیور بومی استان با جذب 8 میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

محمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: اعتبارات ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور در قالب واکسیناسیون دام و طیور با برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در این اداره کل جذب و عملیات واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین و نیوکاسل طیور بومی در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: انعقاد قرارداد با بخش خصوصی جهت مایه‌کوبی دام سنگین روستایی و عشایری به تعداد ۳۷ هزار راس گاو و گوسفند به ارزش ۲ میلیارد ریال برای مقابله با بیماری «لمپی‌اسکین» و«تب مالت»، انعقاد قرارداد برای مایه‌کوبی ۶۷۵ هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری «تب برفکی» به ارزش ۴ میلیارد ریال و انعقاد قرارداد مایه‌کوبی طیور روستایی و عشایری ۵۴ هزار قطعه بر علیه بیماری «نیوکاسل» به ارزش ۲ میلیارد ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: توصیه‌هایی با توجه به شرایط جوی به دامداران داده شده تا آذوقه و داروی مورد نیاز خود را به مدت چند روز جذب کنند همچنین تذکر داده شده تا مناطق نگهداری دام‌هایشان ایمن باشد و در معرض ریزش نباشد.

اسدی بیان داشت: دامداران در این ایام به صورت تلفنی با دامپزشک خود در ارتباط باشند البته نکات مهم هنگام واکسیناسیون دام‌ها به دامداران گفته می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: نکته مورد توجه در این ایام این است که تهویه مناسب برای محل‌های نگهداری دام‌ها فراهم کنند همچنین دقت داشته باشند که آب مانده در ظرف و آب برف برای دام مناسب نیست و باعث مسمومیت می‌شود.

وی در پایان گفت: سستی، علائم عصبی و از پا افتادن دام نشانه‌های مسمومیت با آب است که دامداران باید مراقب باشند.

پایان پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1039987

مهمترین اخبار ایران و جهان: