نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 20:27

2 هزار بیکار با احیای 199 واحد تولیدی در خراسان جنوبی به کار خود بازگشتند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۹۹ واحد تولیدی استان در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته‌ و زمینه‌ اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهارداشت: ۱۹۹ واحد تولیدی استان در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته‌ و زمینه‌ اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

وی افزود: نهضت فعال‌سازی طرح‌های تولیدی راکد در دستورکار جدی دولت سیزدهم قرار گرفته و در این خصوص اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده است.

وی از بانک‌ها خواست بیشترین همراهی را با واحد‌های تولیدی در پرداخت و استمهال تسهیلات داشته باشند.

معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم برای تأمین گاز واحد اسفنجی فولاد قاین انجام خواهد شد، بیان کرد: تمام تلاش ما پیگیری مشکلات واحد‌های تولیدی به صورت موردی است تا این واحدها در راستای رونق تولید بیش از گذشته فعال شوند.

شایان ذکر است: در این کارگروه مشکلات ۹ واحد تولیدی از جمله شرکت نگین شهر کاج، شرکت داد و ستاد پارسیان، شرکت معرفی کویر، شرکت گسترش صنایع قاین، مجتمع فولاد قاینات، واحد استخراج رمز ارز، شرکت ارزش آفرین، طرح تولید کارتن و محتوا و شرکت آپاد راهان پارس با حضور سرمایه گذاران و دستگاه‌های متولی مورد بررسی قرار گرفت.

استمهال بدهی، تأمین گاز، تأمین برق، همراهی در توسعه سرمایه گذاری، پرداخت تسهیلات و تعیین تکلیف معوقات بانکی از جمله مشکلات و مسایل این واحدها بود که راهکارهای لازم برای حل برخی از آن ارائه شد.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1064687

مهمترین اخبار ایران و جهان: