نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 16:29

مردم و مسؤولان برای ارتقای وضعیت فرهنگی ورامین تلاش کنند

امام جمعه موقت ورامین گفت: مردم باید برای ایجاد وضعیت بهتر فرهنگی تلاش کنند و با تشکیل گروه های امر به معروف و نهی از منکر با محوریت مساجد و با کمک رسانه ایجاد فضای فرهنگی متناسب با جامعه اسلامی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد امام جمعه موقت ورامین ظهر امروز خطبه‌های عبادی_ سیاسی جمعه این هفته ورامین که در مصلی مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم همیشه در صحنه کشورمان به ویژه مردم ورامین، اظهار کرد: راهپیمایی ورامین در ۲۲ بهمن کم نظیر بود و باید از حضور گرم مردم در این مسیر الهی تشکر شود.

وی در ادامه وضعیت فرهنگی این شهر را مطلوب ندانست و گفت: باید مردم با محوریت مساجد با تشکیل گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر برای ایجاد وضعیت فرهنگی مناسب تلاش کنند.

حجت الاسلام قدوسی نژاد نقش مرکز رسیدگی به امور مساجد و بسیج در این زمینه را بسیار تأثیرگذار قلمداد کرد و افزود: اهمیت مسائل فرهنگی تا جایی است، که می‌بینیم امروز دشمنان برای ضربه به نظام بر آن تمرکز کرده و از همه ابزارها به ویژه رسانه برای این امر استفاده می‌کنند.

خطیب جمعه ورامین بیان کرد: وضعیت فرهنگی در شهر مذهبی و فرهنگی ورامین مطلوب و زیبنده جامعه اسلامی نیست، ضعف‌ها و نقص‌هایی دارد که امیدواریم جبران شود تا فضای مطلوب و متناسب با جامعه منتسب به اهل بیت(ع) را داشته باشیم.

حجت الاسلام قدوسی نژاد سپس ضمن تقدیر از تلاش‌های رئیس جمهور و سفر ارزشمند وی به چین گفت: قطعاً در بلندمدت شاهد آثار این سفر خواهیم بود، اما وضعیت فعلی اقتصادی مردم آزار دهنده است و می‌بایست، مسئولان اقدام جدی در این زمینه داشته باشند، مسئولان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند.

وی سپس عید مبعث را از اعیاد بزرگ مسلمین دانست و عنوان کرد: خداوند به وسیله بعثت پیامبر(ص) بشریت را از ظلمت‌ها نجات داد و انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) نیز با همان اهداف پیامبر(ص) جهت مبارزه با استکبار و نجات مردم از ظلم طاغوت شکل گرفت و هم اکنون نیز به رهبری مقام معظم رهبری همین راه مبارک ادامه دارد.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1042043

مهمترین اخبار ایران و جهان: