نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 11:24

پرورش ۱۰ میلیون اصله نهال در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه احیاء اکوسیستم کاشت درخت در دستور کار است، گفت: پرورش ۱۰ میلیون اصله نهال در استان برنامه‌ریزی شده است.

جعفر مرادی حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه چهار نهالستان استان سمنان کار تهیه و توزیع انواع نهال غیر مثمر را بر عهده دارند، ابراز داشت: برای تحقق کاشت سالانه یک میلیارد اصله نهال در کشور پرورش ۱۰ میلیون اصله نهال در این نهالستان‌ها برنامه ریزی شده است.

وی ضمن بیان اینکه در تهیه و توزیع نهال‌ها مقوله اقلیم و شرایط آب و هوایی برای گونه مورد نظر نیز منظور شده است، افزود: نهال‌های تولیدی در نهالستان‌های استان شامل مواردی نظیر کاج، سرو شیراز، سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای، زبان‌گنجشک، ابریشم مصری، اقاقیا، زیتون تلخ و سنجد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه می‌بایست سالانه دو و نیم میلیون اصله نهال در استان تولید شود، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح‌ها احیا اکوسیستم طبیعی از طریق مشارکت مردم در سرسبزی و آبادانی استان سمنان است.

مرادی حقیقی بابیان اینکه تغییر اقلیم، افزایش گازهای گلخانه‌ای و تخریب جنگل‌ها، وجود آفت و پیری زودرس جنگل‌ها موجب از بین رفتن اکوسیستم‌های طبیعی شده است، تصریح کرد: در واقع این پویش کاشت یک میلیارد نهال سالانه در کشور می‌کوشد تا از روند بیابانی شدن جنگل‌ها پیشگیری و به احیا اکوسیستم کمک کند.

وی ضمن بیان اینکه بذر و قلمه گونه‌های غیر مثمر به روش قلمه و بذر در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت، افزود: شهروندان استان سمنان از ۱۵ اسفند ماه سال جاری می‌توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی در این پویش سراسری مشارکت فعال داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1069543

مهمترین اخبار ایران و جهان: