نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 02:38

شناسایی ۴۵۰ زوج نابارور در اهر

اهر-فرماندار اهر از شناسایی ۴۵۰ زوج نابارور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل غنی‌زاده شامگاه پنج شنبه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهر با اشاره به این‌که تجملات، چشم‌هم‌چشمی و افزایش هزینه‌ها مانع تشکیل خانواده از سوی جوانان می‌شود، اظهار داشت: برخی از جوانان به دلیل تجملات و افزایش هزینه‌ها از تشکیل خانواده و فرزندآوری به‌طور ناخواسته محروم می‌شوند، این در حالی است که اگر تجملات و چشم‌هم‌چشمی را کنار گذاشته و با کاهش هزینه‌ها و برگزاری مراسم ساده، می‌توان موانع ازدواج را برطرف کرد.

فرماندار اهر افزود: خانواده‌هایی هستند که با دریافت وام ازدواج، اندک جهیزیه برای فرزندشان تأمین و راهی خانه بخت می‌کنند و برخی از زوج‌های بی‌بضاعت نیز با حمایت کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی و خیرین امکان ازدواج و تشکیل خانواده را پیدا می‌کنند. به هر حال باید مراقب خانواده‌های جوان باشیم تا به سمت فروپاشی و طلاق نروند.

وی با ذکر این‌که افزایش ۱۸ درصدی طلاق طی ۱۱ ماهه سال‌جاری در شهرستان اهر نیاز به ریشه‌یابی دارد، گفت: در ۱۱ ماهه سال‌جاری ۱۱۸۲ مورد ازدواج و ۳۱۰ مورد طلاق در شهرستان اهر ثبت شده است، آمارها نشان می‌دهد که طلاق طی یازده ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

غنی‌زاده از کاهش ۱۱.۵ درصدی ازدواج طی ۱۱ ماهه سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: سال گذشته تا پایان بهمن‌ماه ۱۳۳۳ مورد ازدواج ثبت شده بود و امسال این آمار به ۱۱۸۲ مورد رسیده و همچنین در رابطه با فرزندآوری نیز ۱۵۷۳ ولادت طی ۱۱ ماهه سال‌جاری در شهرستان اهر داشتیم که نسبت به سال گذشته کاهش ۱.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

فرماندار اهر به گلایه جوانان از بانک‌ها در خصوص پرداخت وام ازدواج اشاره کرد و افزود: گلایه جوانان در خصوص تأخیر در پرداخت وام ازدواج و موانع تأمین ضامن را پیگیر هستیم، انتظار داریم بانک‌ها با تأمین منابع مالی وام ازدواج زوج‌ها را پرداخت کرده و در اخذ ضامن از جوانانی که شرایط تأمین ضامن کارمند و … را ندارند درک کرده و زمینه را فراهم کنند.

وی بابیان این‌که مراکز بهداشت و درمان حدود ۴۵۰ نفر از بانوان نابارور در شهرستان اهر شناسایی شده‌اند، گفت: دولت سیزدهم برای درمان زوج‌های نابارور سالانه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه درمان به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌کند و ۹۰ درصد دارو و درمان این زوج‌ها در مراکز درمانی ناباروری طرف‌قرارداد تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

غنی‌زاده از اختصاص اعتبار ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای تأمین هزینه درمان بیماران خاص این شهرستان خبر داد و یادآور شد: دولت سیزدهم برای تأمین هزینه‌های درمانی بیماران خاص شهرستان اهر سهمیه اعتبار ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای بیمه سلامت در نظر گرفته و تا امروز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جهت درمان بیماران خاص شهرستان هزینه پرداخت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1069187

مهمترین اخبار ایران و جهان: