نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 16:01

ساماندهی بالغ بر ۲۰ هزار مزاحمت شغلی در یک دهه گذشته

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: شرکت ساماندهی بالغ بر ۲۰ هزار مزاحمت شغلی را در یک دهه اخیر ساماندهی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در یک نشست خبری گفت: لازمه کار در شرکت ساماندهی وجود نداشت اما امروز به نقطه‌ای رسیدیم که می‌توانیم اقدامات خوبی را برای مردم انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان اینکه اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها وظیفه اصلی شرکت ساماندهی است، اظهار کرد: اولین مطالبه ما از قانون‌گذار اصلاح قانون است؛ چرا که در حال حاضر شهرداری در فرایند صدور مجوز برای کسب و کارها مسئولیتی ندارد و همین موضوع سبب می‌شود تا برخی مشاغل در جاهایی شکل گیرند که اساساً هیچ سنخیتی ندارد.

وی با بیان اینکه شرکت ساماندهی بالغ بر ۲۰ هزار مزاحمت شغلی را در یک دهه اخیر ساماندهی کرده است، گفت: قالب رویکرد ما این است که با تمهیدات لازم کار را پیش ببریم و در مواردی که مجبور هستیم رأی به تعطیلی واحد صنفی داده می‌شود.

بیگی خاطرنشان کرد: برخی مشاغل مشمول طرح انتقال هستند و شامل ۲۵ رسته شغلی می‌شوند که اجازه فعالیت در شهرها را ندارند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تصریح کرد: در این حوزه تفاهم نامه خوبی را با شرکت شهرک‌های صنعتی برای واگذاری اراضی به این واحدهای صنفی داشتیم و در حال حاضر با چند اتحادیه تفاهم‌نامه امضا کردیم.

وی اذعان کرد: راسته‌هایی در تهران وجود دارند. به‌طور مثال در خیابان قلمستان تراکم موتورسازها را داریم و در این حوزه ورود کردیم.

بیگی خاطرنشان کرد: در موضوع دست‌فروشان، بساط گستری، سد معبر واحدهای صنفی و ون کافه‌ها نیز مسئولیت داریم.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086443

مهمترین اخبار ایران و جهان: