نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 23:47

معاون وزیر راه‌: ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور نیازمند نوسازی هستند/ وجود ۲۹ هزار بنای ناپایدار در استان اردبیل

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: در سطح کشور نزدیک به ۲۰۰ هزار واحد ناپایدار و غیراصولی باید نوسازی شوند.

محمد آئینی، معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جریان سفر خود به اردبیل و در جریان بازدید از پروژه‌های حوزه بازآفرینی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در سطح استان اردبیل نزدیک به ۲۹ هزار بنای ناپایدار  وجود دارد که ۲۰ هزار مورد از آن مربوط به شهر اردبیل است.

وی افزود: در طی سال‌ گذشته خوشبختانه شهرداری اردبیل در حوزه مجوزها و پروانه‌های ساختمانی با اعمال تخفیفات و سرعت صدور پروانه اقدامات مناسبی صورت انجام داده است.

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این‌که در سطح کشور نزدیک به ۲۰۰ هزار واحد باید نوسازی شوند که سهم استان اردبیل ۹ هزار واحد است که ۶ هزار و ۵۰۰ واحد آن در شهر اردبیل است.

آئینی ادامه داد: در حوزه نوسازی بافت فرسوده با حضور رییس شورا و شهرداری اردبیل تصمیمات مناسبی اتخاذ شده است که تخفیف حداکثری به عوارض نوسازی و سرعت در صدور پروانه و تراکم ساخت و اعطای تسهیلات بانکی است جهت نوسازی واحدهای ناپایدار در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به زلزله‌های کشورهای ترکیه و سوریه و شهر خوی، گفت: نوسازی سکونت‌گاه‌های غیرپایدار با سقف‌های لرزان باید سرعت بگیرد و ستادهای بازآفرینی استانی و شهرستانی باید این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بر شناسایی پروژه‌های خدمات رسان در نقاط محروم اردبیل با همکاری دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و گفت: اجرای پروژه‌های خدمات و ارائه خدمات در محلات با توجه به تراکم جمعیت در برنامه‌ریزی برای طرح‌های عمرانی ضروری است.

آئینی به مشکلات مربوط به معابر خاکی اردبیل اشاره کرد و تصریح کرد: در شهر اردبیل پروژه‌های عمرانی متعددی با پیشرفت فیزیکی مناسبی انجام گرفته‌ است و سال گذشته با همت شهرداری قسمت اعظم معابر خاکی در شهر اردبیل آسفالت شد که در جهت فراهم نمودن شرایط بهتر برای مردم در سطح ملی در دبیرخانه ستادملی آنچه که در توان داشته باشیم در جهت رفع محرومیت از چهره شهر اردبیل قول دادیم که مساعدت‌هایی را انجام دهیم‌.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1053343

مهمترین اخبار ایران و جهان: