نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 19:17

۲ هزار و ۸۳۳ زوج در خراسان‌شمالی از خدمات رایگان درمان ناباروری بهره‌مند شدند

سرپرست بیمارستان بنت الهدی شهرستان بجنورد گفت: پارسال ۲ هزار و ۸۳۳ زوج در خراسان‌شمالی از خدمات رایگان تنها مرکز درمان ناباروری استان بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز زهره روهنده، سرپرست بیمارستان بنت الهدی شهرستان بجنورد در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با اعلام بهره‌مندی ۲ هزار و ۸۳۳ زوج از خدمات رایگان درمان ناباروری، اظهارکرد: این زوج‌های نابارور خدمات، ویزیت، دارو درمانی(آی او) و آی یو آی را با همکاری مامای ارشد دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه درمان ناباوروی از خدمات مهم بیمارستان بنت الهدی بجنورد است، گفت: این مرکز امسال خدمات جدیدی همچون سونوگرافی‌های تخصصی را به زوجین نابارور ارایه می‌دهد و تمام خدمات فوق تخصصی در این مرکز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

سرپرست بیمارستان بنت الهدی شهرستان بجنورد با اشاره به بهره‌برداری از تنها مرکز درمان ناباروی سطح سه خراسان‌شمالی در بهمن ماه سالجاری افزود: راه‌اندازی مرکز خدمات سطح سه درمان ناباروری در بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد یک اتفاق بزرگ برای زوج‌های نابارور خراسان‌شمالی است به گونه‌ای که این افراد برای انجام آی.وی.اف نیازی برای مراجعه به سایر استان‌ها را نخواهند داشت.

روهنده تصریح کرد: این مرکز پیش از این خدمات ابتدایی و آی.یو.آی به زوجین نابارور ارایه می‌داد و مجهز به تجهیزات آی.وی.اف نبود.

وی یادآور شد: جدای از خرید تجهیزات برای این مرکز درمان ناباروری با مساعدت وزارت بهداشت یک نیروی متخصص جنین شناسی نیز در این مرکز جذب شد.

گفتنی است، کلینیک درمان ناباروری این مرکز درمانی نیز از سال ۹۸ راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است و سالانه پذیرای تعدادی از زوج‌های ناباور استان است.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1106743

مهمترین اخبار ایران و جهان: