نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 10:10

خبر خوب| کمیته امداد 72 نخبه زیرپوشش دارد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: 72 نخبه علمی، ورزشی، هنری و قرآنی زیر پوشش کمیته امداد استان زنجان قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ستاد دانش‌آموزی این نهاد افزایش حمایت از نخبگان زیر پوشش را یکی از رویکردهای اصلی این نهاد دانست و اظهار کرد: کمیته امداد برای توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش یک وظیفه عام و برای برنامه‌ریزی رشد نخبگان یک وظیفه ویژه دارد که با این نگاه به توانمندسازی بیشتر جامعه کمک می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، ورزشی، فرهنگی و... نسبت به شناسایی مددجویان نخبه اقدام شده است، افزود: تعامل و هم‌افزایی با سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها و احصا و اولویت‌بندی مشکلات نخبگان در حوزه دانش آموزی و دانشجویی در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد.

صالحی با اشاره به اینکه در حال حاضر 72 نخبه زیر پوشش کمیته امداد استان زنجان قرار دارند، اضافه کرد: همواره برای افزایش ظرفیت‌های فکری و روحی مددجویان نخبه تا رسیدن به عرصه کسب و کار، برنامه‌های مختلف حمایتی در دستور کار بوده است و با همین اقدامات اثرگذار کمیته امداد استان زنجان جزو 10 استان نخست در حمایت از این گروه از جامعه هدف قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر قریب به 8 هزار دانش آموز و دانشجو زیر پوشش کمیته امداد استان زنجان بوده و از خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه اخیرا با همکاری سازمان دانش‌آموزی 100 نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد به مشهد مقدس اعزام شدند، گفت: در کل امسال یک هزار و 200 مددجو به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.

صالحی با اشاره به اینکه کمیته امداد در تلاش است با ارائه خدمات آموزش خانواده، آگاهی لازم در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را به مددجویان منتقل کند، اظهار کرد: خدمات آموزش خانواده برای توانمندسازی فکری، فرهنگی و ایجاد نشاط  اجتماعی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد ،در طول سال به آنها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به ۱۶ هزار و ۳۲۰ نفر از مددجویان این نهاد ادامه داد: بانوان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دختران و پسران در آستانه ازدواج، همسران جوان، دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب، کودکان، مشمولین طرح‌های اشتغال و خودکفایی ازجمله گروه‌های هدف این طرح هستند.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1060387

مهمترین اخبار ایران و جهان: