نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 19:00

برنامه‌‌های منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در طرح کاشت ۱ میلیارد درخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور وارد فاز اجرایی شده و کهگیلویه وبویراحمد در تولید نهال برای این طرح جزو استان‌های پیشرو است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سعید جاوید بخت پیش از ظهر شنبه در نشست کارگروه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که در استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران و مسئولان مربوطه تشکیل یافته بود، افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور وارد فاز اجرایی شده است و کهگیلویه وبویراحمد در تولید نهال برای این طرح جزو استان‌های پیشرو است.

وی افزود: انتظار داریم دستگاه‌های مختلف دولتی و عمومی از ظرفیت‌های خود درجهت اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت استفاده کنند .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ما در راستای اجرایی کردن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، نهالستان‌های منابع طبیعی استان را احیا کردیم .

وی ادامه داد: جلسات وتفاهم نامه‌هایی بسته شده که از توان بخش خصوصی و شهرداری‌های استان برای اجرایی شدن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت استفاده کنیم.

جاوید بخت گفت:باتوجه به اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال۱۴۰۲لغایت ۱۴۰۵ است، منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال ۱۴۰۲ تعهد کرده ۲میلیون نهال تولید و کاشت شود وطی ۱۴۰۲تا۱۴۰۵ پیش‌بینی کردیم باتوجه به ظرفیت های موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵میلیون نهال تولید و کاشت کنیم.

در ادامه این نشست مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید از ظرفیت های مردمی در طرح کاشت یک میلیارد درخت استفاده شود ۰

 عیسی شهامت افزود :با همکاری انجمن‌های مردم نهاد باید این طرح در استان انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: می‌توانیم مشوق هایی را نیز برای کاشت درخت در نظر بگیریم.

 وی با بیان اینکه استان به فضای سبز نیاز دارد، بر حضور همه جانبه مردم و خیرین در اجرای طرح تاکید کردو افزود : اثبات شده است که هر جا مردم حضور داشته اند ما موفق بوده‌ایم و این مستلزم ایجاد ارتباط در جهت جلب مشارکت تمامی اقشار مردم خصوصا دانش‌آموزان و دانشجویان است.

وی گفت:  تکلیف خود می‌دانیم که تمامی دستگاه های اجرایی را به همکاری همه جانبه فرا بخوانیم و خود نیز حامی اجرای بی‌عیب و نقص طرح باشیم۰

مدیرکل دفتر فنی استانداری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت؛ با عنایت به اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت یک طرح مردمی که به دستور رئیس جمهور است نیازمند مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی است.

شهامت ابراز امیدواری کرد :ظرفیت ها و توانمندی های منابع طبیعی استان در عرصه تولید و کشت نهال بی نظیر است۰

مدیرکل دفتر فنی استانداری در پایان با اشاره به اهمیت مستندسازی در منابع طبیعی اظهار کرد : تمام اقدامات در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مستندسازی شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1056943

مهمترین اخبار ایران و جهان: