نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 19:45

مصوبات جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهر اراک تشریح شد

اراک- استانداری مرکزی مصوبات جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهر اراک را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه استانداری مرکزی در این خصوص آمده است: نظر به اعلام آلودگی شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها و پیش بینی تداوم آلودگی طی ۴۸ ساعت آینده و با نظر معاون عمرانی استانداری موارد ذیل جهت اجرا تا زمان بازگشت کیفیت هوا به وضعیت سالم مصوب شد:

۱- پیگیری روند اقدامات صورت پذیرفته توسط شهرداری اراک برای کاهش آلودگی هوای شهر از طریق ایجاد رینگ‌های مختلف ترافیکی به منظور کنترل ترافیک شهر در زمان اضطرار با استفاده از سیستم‌های مجهز به پلاک خوان (مصوبه قبلی کمیته اضطرار).

۲- مقرر شد از تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه کنترل معاینه فنی به صورت فیزیکی و از طریق دوربین‌های موجود توسط پلیس راهور تشدید و با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

۳- مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی ضمن اعلام آمادگی به همه درمانگاه‌ها و مراکز اورژانس شرایط لازم جهت مراجعین و بیماران ناشی از آلودگی هوا را مهیا و اقدامات لازم را در این راستا صورت دهد.

۴- مقرر شد شهرداری اراک نظارت‌های دوره‌ای خود بر مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین را در هفته جاری تشدید کند.

۵- اداره کل حفاظت محیط زیست پیگیری کرده و به کلیه صنایع آلاینده واحدهای ذوب فلزات، واحدهای تولید شن و ماسه و کوره‌های آجرپزی اطلاع رسانی کرده و در صورت لزوم واحدهای متخلف را به مراجع قضائی معرفی کند.

۶- مقرر شد اداره کل حفاظت محیط زیست جهت پیگیری تأمین منابع مالی احداث ۵ ایستگاه سنجش آلودگی هوای اراک از طریق اعتبارات شهرداری اقدام و نتیجه را به ریاست کارگروه اعلام کند.

۷- مقرر شد شهرداری‌های شازند و ساوه نیز هر کدام برای تأمین اعتبار و خرید یک ایستگاه سنجش آلودگی هوای این شهرها علاوه بر ایستگاه موجود، اقدام کنند.

۸- اداره کل ورزش و جوانان از انجام ورزش‌های عمومی و هوازی در شرایط اضطرار جلوگیری کند.

۹- مقرر شد اطلاع رسانی از طریق سایت استانداری و صدا و سیما به صورت رسمی انجام شود.

۱۰- مقرر شد دانش آموزان با ماسک در کلاس حاضر شوند و ساعات ورزش در بیرون از کلاس‌ها تعطیل باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046643

مهمترین اخبار ایران و جهان: