نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 21:55

فرماندار اراک: ظرفیت دهیاری‌ها را برای ایجاد کتابخانه در روستاها بسیج می‌کنیم

فرماندار اراک گفت: تمام ظرفیت دهیاری‌ها را برای ایجاد کتابخانه در روستاها به میدان خواهیم آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، امیر هادی عصر امروز در آیین روز ملی کتابخانه گردی اراک اظهار کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دیرباز در جامعه و بین اقشار فرهنگی و فرهنگ دوست وجود داشته و همچنان نیز شاهد استقبال اهالی کتاب  و کتابخوانی از کتابخانه‌ها هستیم، اما توسعه فرهنگ کتابخانه نیازمند فرهنگ‌سازی است و باید بسترهای آشتی همه خانواده‌ها با کتاب را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با وجود فضای مجازی و تکنیک‌های نوین، جایگاه ساختار فیزیکی کتاب کمرنگ شده که لازم است با بهره‌گیری از ابزارهای جدید از جمله کتاب الکترونیکی مردم را به سمت مطالعه سوق داد.

فرماندار اراک با بیان اینکه ارتقای سطح فرهنگ جامعه با ارتقای مطالعه و کتابخوانی رقم می‌خورد، بیان کرد:برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه چاره‌ای جز ارتقای سطح مطالعه نداریم که ضروری است برای این مهم برنامه‌ریزی صورت گیرد.

هادی با اشاره به ایجاد بسترهای کتابخوانی در اراک گفت: اعلام کرده‌ایم که تمام ظرفیت دهیاری‌ها را برای ایجاد کتابخانه در روستاها و تمام ظرفیت شهرداری‌ها را برای ایجاد کتابخانه در نقاط شهری شهرستان اراک به میدان خواهیم آورد.

 وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن عملکرد چند ماهه مدیریت جدید اداره کل کتابخانه‌های استان مرکزی بیان کرد: اقدامات مثبت انجام شده نوید بخش توسعه کتابخانه و افزایش کتابخوانی در استان است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1077843

مهمترین اخبار ایران و جهان: