نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 22:57

فرجام دادگاه رسیدگی به جنایات تروریست‌های حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع)

رئیس کل دادگستری استان فارس از اخذ آخرین دفاعیات از متهمین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عاملین مشارکت در این حمله و پایان این دادگاه خبر داد و گفت رای بدوی به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی امروز پنجشنبه با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده در ۱۰ جلسه در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز با حضور کلیه متهمین، وکلای مدافع آنان و شکات پرونده برگزار شد، اظهار داشت: روند رسیدگی به این پرونده حساس از هجدهم بهمن ماه آغاز شده بود.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه هر پنج متهم پرونده مذکور از اتباع بیگانه و عضو گروه تروریستی داعش هستند، گفت: همه متهمان از حق داشتن وکیل برخوردار بودند و با توجه به عجز آنان از معرفی وکیل تعیینی، وکلای تسخیری مسئولیت دفاع از آنان را برعهده داشتند و در مقاطع زمانی مختلف با متهمین ملاقات داشتند.

رییس کل دادگستری استان فارس افزود: تعداد دیگری از متهمین مرتبط با این پرونده که رسیدگی به اتهامات آنان قرار بود در استان تهران و سایر استان‌ها انجام شود با عدم صلاحیت به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز واگذار شد.

وی افزود: پیش از این نیز دو تن از این متهمان در جریان رسیدگی به پرونده به عنوان مطلع در دادگاه حاضر و اظهارات آنان اخذ شد.

گفتنی است حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن ۳۰ نفر از هموطنان منجر شد.

 این اقدام که مسوولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی را در پی داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1096687

مهمترین اخبار ایران و جهان: