نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 16:53

خودداری از مراجعه به مشاورین املاک فاقد مجوز

اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: همشهریان در راستای ساماندهی مشاورین املاک از مراجعه به مشاورین فاقد مجوز خودداری کنند.

جلال آفاقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همشهریان در راستای ساماندهی مشاورین املاک از مراجعه به مشاورین فاقد مجوز خودداری کنند.

وی افزود: برای اطلاع از صلاحیت مشاورین، حتماً به پروانه کسب و برچسب روی شیشه دفاتر که در راستای طرح ساماندهی برای مشاورین دارای صلاحیت در اردبیل اعطا شده، دقت کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل خاطرنشان کرد: از طریق بارکد موجود در برچسب‌های روی شیشه دفاتر مشاورین املاک اردبیل و با تلفن همراه، می‌توان به راحتی اطلاعات لازم را در خصوص مشاور مربوطه کسب کرد.

آفاقی با بیان اینکه دریافت کد رهگیری از ضروریاتی است که مردم باید از مشاورین مطالبه کنند، گفت: تنظیم قرارداد پیش فروش در بنگاه‌ها جرم و خلاف قانون است.

وی افزود: در صورت رخداد هرگونه اختلاف، مردم می‌توانند قبل از طرح دعوی یا شکایت در دادگستری‌ها، ابتدا به کمیسیون مربوطه در اتحادیه مراجعه کنند و در صورت عدم حصول نتیجه، اقدام قضائی خود را پیگیر باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: سامانه سجام معاونت دادگستری کل استان اردبیل نیز آماده دریافت گزارشات مردمی از عملکرد مشاورین املاک استان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036387

مهمترین اخبار ایران و جهان: