نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 23:21

معاون وزیر کشور: انسجام روابط ایران و عراق برای دشمن ناراحت کننده است

معاون وزیر کشور انسجام روابط ایران و عراق را موضوعی ناراحت کننده برای دشمنان دانست و بر گسترش همکاری دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مجید میراحمدی در حاشیه نشست دو روزه امنیتی مشترک بین مقامات امنیتی دو کشور ایران و عراق در مشهد، اظهار کرد: دشمنان دو کشور ایران و عراق از اتحاد، برادری و انسجام دو کشور ناراحت هستند و به همین دلیل کوچکترین مشکلات بین دو کشور را با هجمه تبلیغاتی و رسانه ای، بزرگ نشان می‌دهند.

وی افزود: روابط بین دو کشور برخلاف خواست دشمنان بسیار نزدیک، برادرانه و دوستانه است و روز به روز نیز این همکاری‌ها در حال توسعه یافتن است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد:همکاری‌های امنیتی بین دو کشور نزدیک و خوب است و میتوان ادعا کرد که تقریباً هیچ مشکل لاینحلی در موضوعات مطرح شده نخواهیم داشت.

معاون وزیر کشور بیان کرد: در این نشست مسائل مختلفی با حضور مقامات عالی رتبه وزارت کشورعراق و هیات همراه در خصوص پلیس، مرزبانی، حوزه های امنیتی، زائران، اقامت دانشجویان و بیمارانی که از کشور عراق به ایران سفر می‌کنند، مورد مرورو بررسی قرار گرفت و امیدواریم در نهایت فردا منجر به تنطیم سند شود.

وی اظهار کرد: برگزاری هر نشستی باید ما را چند گام به پیش ببرد و با افزایش همکاری‌ها در تلاش هستیم تا مشکلات کمتر از گذشته شود.

میراحمدی گفت: مسئله مهم دیگری که مورد بحث و بررسی قرار گرفت موضوع اربعین است که برای ملت و دولت هر دو کشور درارای اهمیت است. تسهیل و راحتی زائران یکی از موضوعات این نشست است تا برخی مشکلات که در سال جاری با آن مواجه شدیم در مراسم اربعین سال آینده برطرف شود و به راهکارهایی دست پیدا کنیم.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1038987

مهمترین اخبار ایران و جهان: