نیوز سیتی!
26 بهمن 1401 - 22:33

گلایه جدی مدعی‌العموم از شرایط قیمت‌ها در سمنان/ دادستان سمنان: برخوردی جدی با ترک فعل‌ها خواهیم داشت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با گلایه جدی از شرایط قیمت‌ها در سمنان در مقایسه با سایر نقاط کشور گفت: برخوردی جدی با اهمال و ترک فعل مدیران در مسأله تنظیم بازار خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد شریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان امشب در جلسه حفظ حقوق عامه که به‌منظور کنترل و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و غیراساسی در دادسرای عمومی و انقلاب سمنان و با حضور مدیران کل تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و صمت استان سمنان تشکیل شد، ابتدا از مردم قدرشناس، بصیر، انقلابی و ولایی استان سمنان برای حضور پرشور و شعور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه قدردانی کرد.

وی همچنین گفت: مسؤولان برای قدردانی از مردم فهیم و شریف استان سمنان باید با تلاش شبانه‌روزی و مجدانه در راستای تنظیم بازار و کنترل قیمت کالاهای اساسی و غیراساسی اقدام جدی داشته باشند.

مدعی‌العموم سمنان اظهار کرد: پرسش مهم امروز این است که مردم استان سمنان تا چه زمانی باید کالاها و مایحتاج زندگی‌شان را گران‌تر از استان‌ها و شهرستان‌های دیگر تهیه کنند و چرا شهرستان‌های استان سمنان باید جزو گران‌ترین شهرهای کشور باشد؟

ابراهیمی اضافه کرد: علی‌رغم اعتراضات و تذکرات جدی دادستانی در جلسات مختلف، تاکنون اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته و مشکل رفع نشده است. در کنترل بازار به‌ویژه بازار گوشت قرمز، لوازم خانگی و مسکن شاهد نابسامانی و رهاشدگی اوضاع هستیم.

وی به مدیران حاضر در جلسه تأکید کرد: نظارت‌ها باید بیشتر و دقیق‌تر اعمال شود و تصمیمات مدیریتی بازدارنده باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان تأکید کرد: فروشندگان کالاها نیز باید انصاف را رعایت کرده و خداوند متعال را بر عملکرد خود حاضر و ناظر ببینند تا به بندگان خوب خدا خدمتی کرده و مراعات وضع نامناسب اقتصادی مردم را بکنند و در ادامه نیز شاهد رحمت و برکت الهی در زندگی خود باشند.

ابراهیمی اضافه کرد: کسانی که از وضع موجود سوءاستفاده کنند و به تکرار تخلف گران‌فروشی اصرار داشته باشند، با برخورد قانونی و قاطع مواجه خواهند شد؛ در این زمینه، ضمن تشکیل پرونده برای هر تخلف، نسبت به پلمپ محل کسب اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار نیز باید با جدیت بیشتر به موضوع ورود و تدبیر کند و در عین حال، شهرداری‌های استان سمنان بازارهای روز را ساماندهی کنند و توسعه دهند و دسترسی مردم به این بازارها را تسهیل سازند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: مردم باید بتوانند کالاهای موردنیاز خود را با قیمت مناسب‌تر تهیه کنند و در زمینه تنظیم بازار در این استان، با هرگونه اهمال و ترک فعل وفق مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1039543

مهمترین اخبار ایران و جهان: