نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 11:54

پروژه احداث راه آهن شیراز-بوشهر سرعت می گیرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اعلام اینکه اعتبار مصوب شده در سفر رئیس جمهوری برای ساخت پروژه احداث راهن شیراز، بوشهر، عسلویه در حال تایید نهایی است افزود: ۱,۲ میلیارد دلار اعتبار از محل تهاتر نفت طی سه سال به ازای هر سال ۴۰۰ میلیون دلار برای تکمیل این پروژه اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محسن پاپری زارعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه راه آهن شیراز، بوشهر، عسلویه به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و زیر ساختی استان‌های فارس و بوشهر بوده که در حمل و نقل کالا و اتصال مرکز کشور به مجتمع بزرگ نفتی و بنادر استان نقش اصلی را خواهد داشت.

وی ادامه داد: تکمیل خط ریلی بوشهر به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است که  برای تسریع در تکمیل آن  ۱.۲ میلیارد دلار اعتبار از محل تهاتر نفت مصوب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با بیان اینکه خط ریلی فارس به بوشهر به طول ۴۵۰ کیلومتر است افزود: قطعات ۸،۹،۱۰،۱۱ این پروژه با طول ۱۴۰ کیلومتر در استان بوشهر واقع شده که در حال حاضر احداث خط ۱۰ با طول ۲۶ کیلومتر فعال است و ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پاپری تصریح کرد: برای تسریع در تکمیل پروژه مذکور و تخصیص اعتبار یاد شده، ساز و کارهای آن انجام و اجرایی شده است که انتظار می رود بر اساس زمانبندی مشخص شده پروژه راه‌آهن بوشهر به بهره‌برداری برسد.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1027243

مهمترین اخبار ایران و جهان: