نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 15:14

صحبت‌های پرسپولیسی‌ها حرفه‌ای نبود/ نیم‌فصل دوم کیفیت مورایس را نشان داد

پیشکسوت فوتبال اصفهان گفت: سپاهان به اندازه کافی و مانند پرسپولیس استراحت نداشته است، این صحبت‌ها حرفه‌ای نیست و بهتر است به جای صحبت در مورد تیم‌های دیگر، تمرکزمان را روی تیم خود بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هفتاد و نهمین ال‌کلاسیکو رسمی فوتبال ایران در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌ حذفی از ساعت ۱۵ روز چهارشنبه (۳ اسفند ماه) میان تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در ورزشگاه‌ نقش‌جهان برگزار خواهد شد.

به همین بهانه به سراغ جلال اکبری، پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه حضور در هر دو تیم را نیز در کارنامه دارد رفتیم تا از نظراتش در خصوص این رقابت حساس را جویا شویم.

جلال اکبری ابتدا در رابطه با شرایط دو تیم برای این مسابقه اظهار داشت: بازی سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی بازی کاملا متفاوتی است؛ دو تیم شرایط متفاوتی دارند، سپاهان در بهترین وضعیت خود قرار دارد اما پرسپولیس چه از نظر روحی و روانی و چه از نظر فنی شرایط خوبی ندارد، روی کاغذ با توجه به امتیاز میزبانی، سپاهان شانس بهتری دارد.

وی با اشاره به حواشی پیش‌آمده و صحبت‌های کادر فنی و سرپرستی تیم پرسپولیس در رابطه با دیدار سپاهان و زنیت، خاطرنشان کرد: با تمام احترامی که برای همه پیشکسوتان و اهالی فوتبال ایران قائل هستم، بازی سپاهان و زنیت روسیه از ماه‌ها قبل پیش‌بینی شده بود، اگر بخواهیم خودمان را با تیم‌های بزرگ جهان مقایسه کنیم، آن‌ها نیز بازی‌های دوستانه به این شکل برگزار می‌کنند.

اکبری تصریح کرد: اگر قرار باشد تیمی از این شرایط متضرر شود، آن تیم سپاهان است که به اندازه کافی و مانند پرسپولیس استراحت نداشته است، این صحبت‌ها حرفه‌ای نیست و بهتر است به جای صحبت در مورد تیم‌های دیگر تمرکزمان را روی تیم خود بگذاریم.

نیم‌فصل دوم کیفیت مورایس را نشان داد

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به سوالی در خصوص روند رو به رشد سپاهان پس از مسابقات جام‌ جهانی با بیان این نکته که در موفقیت یک تیم عوامل زیادی موثر است، گفت: مدیریت، اسپانسر، عملکرد نقل‌ و‌ انتقالاتی که فکر می‌کنم سپاهان در این زمینه بدون حاشیه و خیلی خوب کار خود را پیش برد، از عوامل تاثیرگذار هستند.

وی افزود: نیم‌فصل دوم مسابقات نشان داد که مورایس چه کیفیت بالایی دارد، برخلاف ابتدای فصل حالا کاملا نسبت به ترکیب تیم و بازیکنان اشراف پیدا کرده است و می‌داند از چه بازیکنی در چه پستی استفاده کند.

هواداران فقط به تیم خود بپردازند

اکبری در رابطه با حساسیت‌های تقابل سپاهان‌ - پرسپولیس گفت: این بازی دومین دربی ایران است و حساسیت‌های زیادی دارد مخصوصا از نظر کری‌خوانی که بین تماشاگران وجود دارد، فکر می‌کنم دو تیم بازی را با احتیاط شروع کنند، امیدوارم فارغ از هر نتیجه‌ای همه از یک فوتبال خوب و پاک لذت ببرند.

بازیکن سابق سپاهان بازی برگشت فینال جام‌حذفی در فصل ۸۵-۸۴ که در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد و نیمه‌نهایی فصل ۸۶-۸۵ در تهران را از جمله دیدار‌های خاطره‌انگیز که در آن‌ها حضور داشته برشمرد و گفت: هر دو مسابقه با برتری سپاهان به پایان رسید که در نهایت دو جام را برای ما به ارمغان آورد.

وی در پایان گفت: خوشحالم پس از دو سال، شرایطی فراهم شده است که تماشاگران در ورزشگاه حضور داشته باشند و از تماشای بازی‌ها لذت ببرند؛ از هواداران دو تیم تقاضا دارم فقط به تیم خود بپردازند و اتفاقاتی رخ ندهد که باعث ناراحتی شود و دوباره تماشاگران را از حضور در ورزشگاه‌ها محروم کند.

پایان پیام/۶۳۱۳۴/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1048387

مهمترین اخبار ایران و جهان: