نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 11:10

توقف کامیون‌ها در مرز سرخس با ترکمنستان به صفر رسید

فرماندار سرخس گفت: تسهیل و سازمان‌دهی فعالیت‌های مرزی سبب کاهش معطلی کامیون‌ها در مرز این شهرستان شد به‌نحوی‌که خواب کامیون‌های تجاری در این مرز اکنون به صفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن نوری زاده اظهار کرد: فعالیت گمرک سرخس در بهمن‌ماه جاری ۲۴ ساعته شد یعنی در هر ساعت از شبانه‌روز ناوگان تجاری جاده‌ای در منطقه ویژه اقتصادی سرخس پذیرش می‌شود و امور گمرکی و مرزی را انجام می‌دهد و به‌محض باز شدن مرز، فردای آن روز کامیون از مرز خروج می‌کند.

وی گفت: از طرفی به دلیل اختلاف ساعت، فعالیت مرز ترکمنستان ساعت ۶:۳۰ دقیقه به‌وقت‌ایران آغاز می‌شود که با تمهیدات صورت گرفته فعالیت مرزی ایران نیز با وقت محلی همسایه شمالی تطبیق شد و خروج از مرز ایران نیز در زمان یادشده انجام می‌شود.

فرماندار سرخس اظهار کرد: همچنین ماه گذشته درب خروج ناوگان جاده‌ای از گمرک به سمت ترکمنستان به چهار درب افزایش یافت و درب ورود ناوگان از ترکمنستان به ایران نیز به ۲ درب افزایش یافت.

نوری زاده بیان کرد: علاوه بر سه تحول یادشده در ارائه امور مرزی و گمرکی، نمایندگان ۹ نهاد متولی مرزی اکنون در ساختمان «پنجره واحد مرزی» واقعه در منطقه ویژه مستقرشده و پاسخگویی مناسبی به رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1047587

مهمترین اخبار ایران و جهان: