نیوز سیتی!
01 فروردین 1402 - 10:23

جذب ۴۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر استانی ریاست جمهوری

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جذب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کلامی با اشاره به تخصیص ۴۱ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای بخش‌های مختلف استان در سفر آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: ۲۳ هزار میلیارد تومان از اعتبار یاد شده به صورت نقدی و از اعتبارهای سازمان برنامه و بودجه بوده ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۶ هزار میلیارد تومان قرض الحسنه در حوزه جمعیت و مسائل اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تحقق تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱، افزود: امسال به‌رغم سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی، میزان جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در استان، ۱۵۸ درصد و مشاغل خانگی بیشتر از ۱۰۰ درصد بود.

کلامی گفت: پرداخت تسهیلات جز ۱ بند ب تبصره ۱۶ نیز امسال بیش از ۹۶ درصد تحقق یافت و درخصوص تسهیلات جز ۲ نیز تاکنون ۳۳ درصد از تسهیلات جذب شده که بالاتر از میانگین کشوری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امسال عملکرد دستگاه‌ها در جذب اعتبارات و عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات در استان عملکرد بسیار خوبی بود و انتظار داریم که همین روند در سال ۱۴۰۲ هم ادامه یابد.

کلامی اعلام کرد: امروز در استان با کمبود نیروی کار در بخش صنعت و تولید مواجهیم و ضروری است به سمت مشاغل دانش‌بنیان و فناور محور حرکت کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1102587

مهمترین اخبار ایران و جهان: