نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 19:02

پیشرفت‌های کشور در سایه‌سیاه‌نمایی‌های نشریات زرد

فرمانده سپاه فردیس گفت: متاسفانه در جامعه ما پیشرفت‌ها آنطور که شایسته است بیان نمی‌شود؛ در شهرستان فردیس و حتی در کشور رویه غلطی ایجاد شده که هرچه سیاهنمایی بیشتر و نشریه زردتر باشد، گویا مهم‌تر و جایگاهش بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس، سرهنگ پاسدار محمد علیزاده، فرمانده سپاه امام رضا(ع)، شهرستان فردیس در نشست شورای فرهنگ عمومی که بعدازظهر امروز برگزار شد، با تاکید بر لزوم ایمان افزایی و امید آفرینی در جامعه، گفت: بزرگترین هنر امام راحل(ره) انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی بود که با دو نرم افزار ایمان و امید در جامعه به ویژه در بین جوانان شکل گرفت. امام انقلاب را از کوچه پس کوچه‌ها و در دل مردم ایجاد کرد. 

وی با اشاره به اینکه هندسه انقلاب به ایمان و امید در دل مردم جامعه برمی‌گردد، افزود: امام انقلاب را به جوانان سپرد. بنابراین برای امید آفرینی در جامعه توجه به حوزه دانش‌آموزی و نوجوانان بسیار مهم است. دراغتشاشات و صحبت با جوانان دیدیم بخاطر سیاهنمایی‌های دشمنان، دنیایی تیره و تاریک در ذهن جوانان ایجاد شده است، به طوریکه یک جوان ۱۷-۱۸ ساله نقطه امیدی ندارد‌. باید برای ایجاد امید در قشر نوجوان و جوان برنامه ریزی شود. 

این مقام مسؤول بر ضرورت ترویج اخلاقمداری در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: اخلاقمداری باید ابتدا در مسوولان تقویت شود. سازمان ها و دستگاه‌ها از جمله شورا و شهرداری باید از هرگونه دعوا و مشاجره باید پرهیز کنند. انتقاد از دیگر دستگاه ‌ها باید منصفانه باشد.    

 وی جهاد تبیین و بیان پیشرفت‌های جامعه را در جهت امیدآفرینی ضروری دانست و گفت: متاسفانه در جامعه ما پیشرفت ها آنطور که شایسته است بیان نمی شود؛ در شهرستان فردیس و حتی در کشور رویه غلطی ایجاد شده که هرچه سیاهنمایی بیشتر و نشریه زردتر باشد، گویا مهم‌تر و جایگاهش بالاتر است. اگرچه رسانه های مثبت هم در شهرستان داریم. توجه به اصحاب رسانه و مدیریت فضای مجازی بسیارمهم است و باید مورو توجه قرار بگیرد.    

علیزاده با تاکید بر لزوم بیان پیشرفت‌های جامعه، گفت: سال گذشته رویداد تولید محتوا برای بیان فرصت‌های فردیس در این شهر برگزار شد و از جوانان دعوت کردیم و آنهایی که در تولید محتوای فضای مجازی مهارت داشتند با ساخت انیمیشن، کلیپ و غیره برخی فرصت‌ها و ظرفیت‌های امیدآفرین در فردیس را معرفی کردند. یکی از گروه‌ها علیرضا کریمی، دیگری شرکت مپنا و یکی سیناژن را به عنوان فرصت‌های شهرستان معرفی کرد. 

 وی خاطر نشان کرد: برای امیدآفرینی و نشان دادن پیشرفت‌هاو ظرفیت‌های فردیس، باید در برگزاری اردوی راهیان پیشرفت به آموزش و پرورش کمک کنیم. پیشرفت‌های قابل تاملی در شهرستان وجود دارد که باید به جوانان نشان داده شود. برگزاری مراسمات کلی و شادی بخش و امید آفرین و فضاسازی محیطی به ویژه از عید قربان تا غدیر مورد توجه قرار گیرد.‌ 

فرمانده سپاه فردیس معرفی و تشویق افراد برجسته در اقشار مختلف جامعه در جهت امیدآفرینی و ایجاد انگیزه ضروری دانست و افزود: انسان‌های زحمتکشی از جمله برخی هیئات، معلمان و روحانیون اثرگذار، صنعتگران موفق در این شهر وجود دارد که باید به جامعه معرفی شوند و معرفی آنهابه یک روز خاص در سال مثل روز معلم منحصر نشود. 

وی همچنین از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی دا ویژه بانوان در شهرستان فردیس خبر داد و افزود: این برنامه با مشارکت اداره ورزش و جوانان و بسیج برگزار می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1296443

مهمترین اخبار ایران و جهان: