نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 12:48

۱۰ هزار کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش می‌شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۱۰ هزار کلاس درس جدید تا ابتدای مهرماه تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا خانمحمدی ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی شهرستان اظهار کرد: تا ابتدای مهرماه ۲ هزار مدرسه جدید مشتمل بر ۱۰ هزار کلاس درس برای دانش آموزان آماده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع است که باید به ۸.۲۲ متر مربع افزایش یابد افزود: برای آماده سازی ۱۰ هزار کلاس درس، ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس سازمان نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس کشور به نقش خیرین در اجرای طرح‌ها اشاره کرد و افزود: ۴۶ درصد طرح‌ها با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز اجرا شده است.

وی افزود: ما در تعهدات خیرین دچار مشکل هستیم که امیدواریم با با تخصیص اعتبارات لازم بتوانیم به تعهدات خود در قبال خیرین مدرسه‌ساز عمل کنیم.

خانمحمدی در رابطه با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گفت: با توجه به اختیاراتی که در زمینه مولدسازی به ما داده شده امیدواریم اعتبارات لازم را برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به شهرستان‌ها و مناطق مورد نظر اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: ما در حال حاضر به جز ۱۲ نقطه کشور اجازه شروع پروژه جدید نداریم و تلاش بر این است تا پایان سال ۱۴۰۳ طرح‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم.

رئیس سازمان نوسازی کشور در خصوص فضاهای تخریبی نیز گفت: اگر مصوبه سران قوا با ما ابلاغ شود می‌توانیم بخش عمده‌ای از طرح‌های تخریبی را نوسازی کنیم‌.

‌وی در خصوص تکمیل  استخر دانش آموزی نهاوند گفت: این فضای ورزشی در صورتی که مصوبه جدید سران قوا ابلاغ شود تا یک سال و چنانچه این کار انجام نشود از محل منابع ملی طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

خانمحمدی در خصوص تامین تجهیزات مدارس نیز گفت: کار تجهیز مدارس با اولویت هنرستان‌ها از محل اعتبارات ملی انجام خواهد شد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1319643

مهمترین اخبار ایران و جهان: