نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 15:39

آب رودخانه کرج مجدد رهاسازی می‌شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اینکه عملیات فلشینگ و رهاسازی مجدد آب رودخانه کرج در مسیر اصلی به زودی انجام می‌شود، گفت: طی یک هفته تلاش، بالغ بر ۲۰۰هزار مترمکعب رسوبات ایجاد شده حاصل از سیل جاده چالوس، لایروبی و پاکسازی شد

داود نجفیان، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، از رهاسازی آب رودخانه کرج از چهار-تیرماه، خبر داد و گفت: اغلب کارشناسان برای جمع آوری حجم رسوبات ایجاد شده، برآورد یک ماهه دادند اما پیمانکاران شرکت آب منطقه ای البرز با خلاقیت و ابتکار عمل در مدت یک هفته این عملیات را در زمانی کوتاه اجرا کردند لذا تصمیم داریم شیوه نامه و متد مدیریت بحران سیل اخیر را برای کنترل اتفاقات دیگر، ثبت کنیم.

وی افزود: بعد از رها سازی رودخانه، حدود ۶ ساعت، کدورت آب بالا می‌رود و امکان برداشت در تصفیه خانه وجود ندارد بنابراین باید حداکثر منابع مخازن تا رفع کدورت آب و‌ انتقال به تصفیه خانه‌های تهران و کرج، تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز از اهالی منطقه که در انحراف رودخانه و اجرای عملیات لایروبی، بخشی از ملک و باغ خود را در اختیار آب منطقه ای قرار دادند، قدردانی کرد.

نجفیان به خالی شدن کل رسوبات بالا دست و پیرامون رودخانه تاکید کرد و گفت: مجموع این پروژه ملی بوده و انتظار می رود برای پایداری مطلوب، منابع مالی نیز تأمین شود.

نجفیان در ارتباط با سد کرج گفت: با توجه به اهمیت سد، باید تمامی عوامل مشکلات اخیر برچیده شود و با برنامه ریزی انجام شده، پروژه برداشت رسوبات و نخاله ها از جلوی سد نیز انجام خواهد شد.

این مقام مسؤول اظهار کرد: اهمیت سد و بازگشایی دریچه ها مهم بود اما حجم عملیات لایروبی بیشتر از رسوبات ایجاد شده در سد کرج بود.

نجفیان در رابطه با رها سازی رودخانه در مسیر اصلی اظهار کرد که هماهنگی جهت اطلاع رسانی عمومی صادر خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305887

مهمترین اخبار ایران و جهان: