نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 18:13

تداوم درگیری‌ها در سودان

در سایه عدم توافق جدید در خصوص آتش‌بس میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور، درگیری‌ها در سودان همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، با پایان آخرین آتش‌بس مورد توافق ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان در چهارشنبه گذشته، درگیری‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد.

الجزیره اعلام کرد که برای دومین روز پیاپی، درگیری‌های سنگینی میان نیروهای پلیس سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور در منطقه الشقیلاب واقع در جنوب خارطوم، پایتخت سودان به وقوع پیوست. همچنین جنگنده‌های ارتش بر فراز این شهر به پرواز درآمدند.

یک منبع نظامی از درگیری‌های شدید میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان، در شهر نیالا خبر داده و اعلام کرده که در نتیجه حمله نیروهای پشتیبانی سریع، ارتش سودان مانع از پیشروی آنان شده و خسارات سنگینی را به این نیروها وارده ساخته است.

گزارش‌ها از وقوع درگیری‌های سنگین در ایالت دارفور جنوبی میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان و بمباران شدید مناطق مختلف این ایالت حکایت دارد.

از سوی دیگر، شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای، دو طرف درگیر در سودان را به توقف جنگ و حمایت از غیرنظامیان فراخواند و بر ضرورت افزایش کمک‌های بشر دوستانه، حمایت از امدادگران و احترام به قوانین بین‌المللی تأکید کرد.

بر اساس آمار اعلامی از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در نتیجه درگیری‌های جاری در سودان بیش از دو میلیون سودانی با ترک خانه و کاشانه خود، به مناطق دیگر این کشور پناه برده‌اند و ۶۰۰ هزار تن دیگر نیز به کشورهای همسایه سودان گریخته‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306143

مهمترین اخبار ایران و جهان: