نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 19:16

پابند الکترونیکی برای ۱۴۸ نفر در استان سمنان استفاده شد

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان از استفاده پابند الکترونیکی برای ۱۴۸ زندانی طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: ۱۰۲ زندانی بدهکار نیز در همین بازه زمانی از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر عبدالهی بعد از ظهر شنبه در مراسم افتتاح واحدهای ملاقات سه گانه سازمان زندان‌های استان سمنان بیان کرد: تلاش‌های مؤثری برای ایجاد ارفاق‌های قانونی در دستگاه قضائی استان در سال گذشته صورت گرفته که مشتمل بر آزادی مشروط به تعداد ۱۴۸ نفر می‌شود.

وی از بهره برداری از پابند الکترونیک برای ۱۴۰ نفر طی یک سال اخیر در سراسر استان سمنان خبر داد و گفت: آزادی ۱۰۲ زندانی بدهکار مالی و جذب ۲۵ میلیارد ریال عوائد مالی از خیران از جمله دیگر اقدامات دستگاه قضائی در یک سال اخیر بوده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: برای یک هزار و ۱۲۷ زندانی در سراسر استان طی یک سال اخیر کارآفرینی شده است.

عبدالهی همچنین گفت: دستگاه قضائی استان سمنان قصد دارد اشتغال و حرفه آموزی زندانیان سیر صعودی گرفته و به یک اشتغال پایدار تبدیل و این صنعت پایدار بعد از خروج زندانی از ندامتگاه موجبات حرفه آموزی وی را نیز فراهم کند.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون کانون اصلاح و تربیت مرکز استان پیشرفت ۶۰ درصدی در ساخت و ساز داشته است، ابراز کرد: امیدواریم هرچه زودتر تکمیل آن به اتمام رسیده و تفکیک سنی در مراقبت و نگهداری از زندانیان استان رخ دهد.

به گزارش مهر، واحد ملاقات سه گانه شهید شمس الدین در زمینی به مساحت ۱۲۰ متر مربع در بخش‌های مجزا در مجموعه زندان سمنان ساخته شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306243

مهمترین اخبار ایران و جهان: