نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 11:52

نباید مواد مخدر به آسانی در اختیار افراد باشد

شیراز- استاندار فارس گفت: مبارزه با توزیع مواد مخدر در استان باید با جدیدت انجام و از دسترسی آسان مواد مخدر جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس صبح شنبه در نشست شورای مواد مخدر شهر شیراز، با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص دسترسی آسان به مواد مخدر در کشور از بدو ورود آن گفت: مسئولیت حل این مشکل در فارس بر عهده دستگاه‌های استانی است؛ لذا برای جلوگیری از دسترسی آسان به مواد مخدر باید راه حلی ارائه شده و تحقق آن در سطوح ملی دنبال کرد.

وی بحث مواد مخدر و راهکارهای پیشگیری و مقابله با آن را مهم و ضروری دانسته و اضافه کرد: برخوردهای احساسی در دراز مدت، نتیجه بخش نبوده و باید شورای هم اندیشی و فکری که با حضور افراد باتجربه و صاحب نظر در شیراز تشکیل شده است فعال‌تر شود.

عالی‌ترین مقام استان قاطعیت در تصمیم گیری و اجرا را از عوامل تأثیرگذار در مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: در هر مرحله که نقص و کمبودی وجود داشته باشد؛ نسبت به بررسی چرایی آن اقدام و برای رفع مشکل این امر تلاش شود.

او در ادامه با بیان اینکه در بحث تأمین اعتبار نگهداری از معتادین در شرایط فعلی، راهی جز مشارکت ۵۰ درصدی شهرداری و ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر نداریم؛ افزود: هزینه‌های مربوط به ایجاد سخت‌افزارها می‌بایست با مشارکت خیرین تأمین شود.

استاندار فارس، ضمن قدردانی از همکاری دادستانی استان برای کاهش اماکن تجمع معتادین ادامه داد: لازم است مسئولان اجرایی در شهرها و روستاها، با قاطعیت نسبت به جلوگیری از وقوع تخلفات و برخورد با آنها اقدام کنند.

ایمانیه، خواستار تسریع در حل مشکلات سخت افزاری مرتبط با دستگاه‌های خدمات رسان شد و افزود: همکاری و هم افزایی سایر نهادها نباید منجر به فراموشی رسالت اصلی دستگاه‌های اجرایی شود.

وی، شیراز را مهد دانشگاه‌های مهم و باتجربه و صاحب سبک دانست و خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت علمی و آموزشی این مراکز در راستای ارائه راهکارهای عملی حل مسائل و مشکلات استفاده شود؛ چرا که تصمیم‌های برگرفته از فکر و اندیشه مؤثر و ماندگار خواهند بود.

استاندار فارس، هدف از ایجاد مراکز گذری کاهش آسیب (DIC) در محل‌های شلوغ را گامی در جهت جلوگیری از گسترش بیماری‌های عفونی دانست و ادامه داد: نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص این مراکز، مهم و در سلامت شهر تأثیرگذار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305087

مهمترین اخبار ایران و جهان: