نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 22:43

مجتمع آموزشی امدادی هلال احمر البرز در طالقان آماده بهره‌برداری

طالقان- رئیس جمعیت هلال احمر طالقان گفت: مدرسه امداد و نجات البرز در طالقان و سوله آموزشی جوستان برای آموزش‌های تخصصی برای نجاتگران در رشته‌های کوهستان، سیلاب و... آماده بهره‌برداری می‌شود.

علیرضا کلاته در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدرسه امداد و نجات استان البرز در طالقان و سوله آموزشی جوستان برای آموزش‌های تخصصی برای نجاتگران در رشته‌های کوهستان، سیلاب، جاده و… آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور ایجاد زیر ساخت مناسب آموزشی استان البرز و جهت بهره‌مندی نجات‌گران استان در راستای ارتقای علمی و کسب آموزه‌های تخصصی، جمعیت هلال احمر شهرستان طالقان امکان میزبانی دورها را در مجتمع اداری، آموزشی و امدادی جوستان فراهم کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر طالقان تصریح کرد:: این مرکز ظرفیت پذیرش ۴۰ نجاتگر را با امکانات آموزشی، دارا است و در تلاش هستیم با مساعدت سازمان امداد و نجات و مسئولین استانی بر امکانات و ایجاد شرایط مناسب اسکان برای نجاتگران بیفزاییم تا ضمن ارتقای سطح آگاهی و مهارت نجاتگران، بتوانیم پذیرای سایر استان‌ها در دوره‌های تخصصی کشوری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر چشم امید مردم در حوادث هستند برای همین ما باید اعضای آموزش دیده و متخصص داشته باشیم تا بتوانیم به هموطنان خود خدمت بشر دوستانه داشته باشیم.

کلاته در خصوص اهداف دوره‌های هلال احمر متذکر شد: هدف از اجرای دوره‌های آموزشی هلال‌احمر، را ارتقا سطح علمی، آگاهی شرکت‌کنندگان و آماده‌سازی آنان برای مقابله با حوادث در شرایط سخت زندگی دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320487

مهمترین اخبار ایران و جهان: