نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 14:13

کتاب «آرای دادگستری استان فارس در بوته نقد و تحلیل» رونمایی شد

شیراز- جلد چهارم و پنجم کتاب «آرای دادگستری فارس در بوته نقد و تحلیل» به قلم حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی و ارسلان اشرافی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه صبح شنبه در آئین رونمایی از جلدهای چهارم و پنجم «آرای دادگستری استان فارس در بوته نقد و تحلیل» گفت: مجموعه قضائی استان فارس از جمله مراجع قضائی پیشرو در حوزه پژوهش و فعالیت‌های علمی بوده که انتظار جلد چهارم و پنجم کتاب آرای دادگستری فارس در بوته نقد و تحلیل نشان دهنده این موضوع است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی هادی پیشگامی اضافه کرد: یکی از اقدامات ویژه استان فارس با همکاری دانشگاه شیراز، تأسیس پژوهشکده قضائی است و امیدواریم این گونه رویدادها موجب ارتقا سطح علمی مجموعه قضائی استان شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه جایگاه علمی قضات یکی از نقاط قوت و برجسته دادگستری استان فارس است گفت: جدیت در برگزاری نشست‌های علمی و تضارب آرا قضات، زمینه ارتقا بیش از پیش همکاران را فراهم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه موفقیت‌های مستمر قضات فارس در عرصه پژوهشی در سطح کشور و افتتاح اولین پژوهشکده استانی مشترک با دانشگاه در استان فارس نشان دهنده همت عالی در جهت ارتقا قضات است گفت: این امر به صدور آرای مستدل و متقن نیز کمک شایانی می‌کند.

گفتی است کتاب «آرای دادگستری استان فارس در بوته نقد و تحلیل» شامل نقد و تحلیل آرای قضائی در دادگستری فارس از سال ۱۳۹۳ بوده که در مجموع ۱۳۰ رأی به مرحله نقد و تحلیل گذاشته شده که ۱۱۱ فقره از این آرا در قالب جلد اول تا پنجم این کتاب توسط مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضائیه چاپ و منتشر شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1321887

مهمترین اخبار ایران و جهان: