نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 01:36

فارس من| اجرای طرح مطالعاتی هوشمندسازی پسماند در مازندران

استاندار مازندران از اجرای طرح مطالعاتی هوشمند سازی مدیریت زباله و پسماند استان خبر‌ داد و گفت: فرمانداران باید در مسائل مرتبط با مدیریت پسماند شهرستان‌های متبوع بسیار مطلع و آگاه باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان « جلوی آلودگی و انباشت زباله سواحل دریای خزر را بگیرید » خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در این سوژه آمده است؛ هیچ نهادی مسؤول جمع‌آوری ‌زباله‌های رها شده در سواحل دریای خزر نیست، شرایط کامل اسفبار است، هیچ فرهنگ‌سازی هم صورت نمی‌گیرد.

در همین خصوص سیدمحمود حسینی‌پور در دومین جلسه کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران، اظهار کرد: بازدید‌های میدانی، اظهارات کارشناسی و علمی متفاوتی در بخش مدیریت پسماند مازندران وجود دارد و مردم نیز با توجه به سلامت عمومی در مدیریت پسماند حساس هستند.

وی گفت: اگرچه مسؤولیت‌پذیری و پاسخگویی مسؤولان مازندران نسبت به مدیریت پسماند استان همواره وجود داشته است، اما به نتیجه واحد برای حال این چالش زیست‌محیطی استان نرسیده‌ایم.

استاندار مازندران به اهمیت تکمیل بانک اطلاعاتی مدیریت پسماند مازندران اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی مدیریت در جمع‌آوری، حمل و نقل و دفع زباله را باید عملیاتی کنیم.

حسینی‌پور از اجرای طرح مطالعاتی هوشمندسازی مدیریت زباله و پسماند استان خبر‌ داد و گفت: فرمانداران باید در مسائل مرتبط با مدیریت پسماند شهرستان‌های متبوع بسیار مطلع و آگاه باشند.

استاندار مازندران با بیان اینکه پهنه‌بندی مدیریت پسماند مازندران باید طبق مقررات و استانداردهای بین‌المللی عملیاتی شود، گفت: آمایش سرزمینی برای دفع بهداشتی زباله‌های استان مشخص شده است و نباید خارج از آمایش کاری کرد.

حسینی‌پور، مدل مدیریت پسماند و زباله طبق آمایش سرزمینی مازندران را مهم و حساس توصیف کرد و افزود: باید حداکثر تا ۴۵ روز آینده مجموعه جانمایی مدیریت پسماند مشخص شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه با توجه به حساسیت‌های زیست محیطی منطقه شمال، جانمایی مدیریت پسماند باید مورد تایید وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست کشور برسد، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در جمع‌آوری زباله‌ها در اماکن عمومی مشارکت خوبی داشتند، اما باید در این مورد به جایی برسیم که کاملا احساس رضایت داشته باشیم.

حسینی‌پور به شروع فصل تابستان و حضور گردشگران در استان مازندران اشاره کرد و گفت: معتقدم آنقدر فضای عمومی استان باید تمیز باشد تا پرتاب شدن زباله از ماشین و یا ریختن زباله در مناطق عمومی اصلا رخ ندهد.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی رعایت مقررات مسائل زیست محیطی تولید و ریختن زباله در مازندران تاکید کرد و گفت: باید جانمایی‌ها برای ریختن زباله فراهم شود، چرا که اجرا و رعایت مقررات تولید و ریختن زباله منوط به ارائه خدمات حداقلی است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1281443

مهمترین اخبار ایران و جهان: