نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 15:00

سامانه شفافیت بودجه ۱۴۰۲ شهرداری همدان راه‌اندازی شد

‌همدان- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان گفت: با پیگیری‌های کمیسیون بودجه و شورای اسلامی شهر و به همت شهرداری همدان، سامانه شفافیت بودجه ۱۴۰۲ شهرداری راه ‎اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کاوسی‌امید ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بعد از تصویب بودجه شهرداری در شورای اسلامی و تأیید آن در هیأت تطبیق، بر اساس قانون اطلاع رسانی عمومی این موضوع از سوی شورا در اولویت است، اظهار کرد: در گذشته این موضوع تنها از طریق رسانه‌های مکتوب انجام می‌شد اما امروز با توجه به گسترش فرصت‌های جدید در حوزه فناوری اطلاعات و تمایل روز افزون مردم به شبکه‌های اجتماعی، اطلاع‌رسانی عمومی این موضوع از طریق فضای مجازی و پیام رسان‌های تلفن همراه در دستور کار شورای شهر همدان قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری کمیسیون بودجه و شورای شهر در خصوص اطلاع‌رسانی الکترونیکی بودجه ۱۴۰۲ توسط شهرداری عنوان کرد: سامانه شفافیت بودجه شهرداری باید از طریق رسانه‌های مختلف، فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و صداوسیما به اطلاع مردم برسد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: سامانه شفافیت بودجه ۱۴۰۲ راه اندازی شده و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه شهرداری الکترونیک همدان به نشانی www.Hamedan.ir قسمت سامانه شفاف سازی بودجه ۱۴۰۲ مراجعه و به جزئیات بودجه سال‎جاری شهرداری همدان دسترسی پیدا کنند.

کاوسی‌امید تصریح کرد: با توجه به در دسترس قرار گرفتن بودجه و بارگذاری اعداد و ارقام بودجه و همچنین ردیف‌های مختلف به ویژه ردیف‌های عمرانی در سامانه شفافیت بودجه، انتظار می‌رود شهروندان موضوع‌ها و درخواست‌هایشان را از نمایندگان خود در پارلمان شهر پیگیری و مطالبه کنند.

وی، هدف از راه اندازی این سامانه را اطلاع داشتن شهروندان از اتفاقات سال جاری در محله، ناحیه، منطقه و شهر همدان اعلام کرد و افزود: معتقدیم مردم نامحرم نیستند و باید در جریان امور قرار بگیرند، که در همین راستا انتظار می‌رود شهروندان مرتبط با موضوعات مختلف مطالبه‌گر باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280343

مهمترین اخبار ایران و جهان: