نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 11:24

صنایع‌دستی آمیخته تمدن تاریخی و اثر عاشقانه هنرمندان است

معاون سیاسی استانداری اردبیل گفت: صنایع دستی هنرمندان اردبیل آمیخته تمدن ایرانی و اسلامی و اثر عاشقانه بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا قاسمیان امروز در نشست صمیمی هنرمندان صنایع دستی استان اردبیل با مریم جلالی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور  و سعد القدومی رئیس شورای جهانی صنایع دستی که در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: در سطح استان اردبیل بیس از 60 هزار فعال حوزه صنایع دستی به همراه خانواده‌های خود مشغول خلق آثار هنرمندانه خود که آمیخته با تمدن ایرانی و اسلامی است.

وی افزود: هر یک از آثار صنایع دستی هنرمندان استان اردبیل با تاثیر پذیری و آمیخته با روح و روان خود است و برای قرن‌ها ماندگار و حامل پیام‌های مختلفی بوده و باتوجه به این مسئله، آثار صنایع دستی یک اثر عاشقانه محسوب می‌شود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل تصریح کرد: تابلوی بسیار ارزشمند مینیاتوری تاریخ  کهن و جدید اردبیل به مناسبت کنگره 3400 شهید استان اردبیل در دست ساخت است، پس از رونمایی به موزه آستان مبارک قدس رضوی اهدا خواهد شد‌.

قاسمیان گفت: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار ویژه صنایع دستی استان اردبیل، از آقای سعد القدومی رئیس شورای جهانی صنایع دستی و مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست داریم اقدامات لازم جهت نامگذاری اردبیل به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در دستور کار باشد.

وی اظهار کرد: با هماهنگی‌های لازم میان مسئولان فنی و حرفه‌ای استان اردبیل، برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های دائمی صنایع دستی در سطح استان برگزار و برپایی خواهد شد.
انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1279943

مهمترین اخبار ایران و جهان: