نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 12:25

احیای ۱۸۷۰ هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از احیای یک‌هزار و ۸۷۰ هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد خبر داد و گفت: طرحی جامع برای ۷۵۰ هکتار از این منطقه تدوین شده است.

مصطفی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از احیای یک‌هزار و ۸۷۰ هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد خبر داد و اظهار کرد: در این منطقه اقتصادی مشکلاتی چون آب، برق و گاز حل شده است همچنین طرحی جامع برای ۷۵۰ هکتار از این منطقه تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان از اراضی به منظور سرمایه گذاری و رشد مهیاست افزود: شرکت پتروشیمی ابن‌سینا با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۵۰۰ نفری از نکات قابل تامل منطقه اقتصادی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان از میزان سرمایه‌گذاری این شرکت به حساب بانک‌های استان واریز شده است.

وی در بخش دیگر با تاکید بر اینکه در حوزه زنجیره فولاد در منطقه نیز برنامه تدوین شده است یادآور شد: حدود ۱۰۰ هکتار زمین از جهان آباد به سرمایه‌گذاری در بخش فولاد اختصاص پیدا کرده به طوری که در مرحله اقدامات مطالعاتی است.

حقیقی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هکتار اراضی در اختیار دو مجموعه سرمایه‌گذاری قرار گرفته است متذکر شد: ۱۰۰ هکتار زمین برای راه‌اندازی پتروشیمی ابن‌سینا و حدود ۱۰۰ هکتار زمین در حوزه فولاد در نظر گرفته شده است.

وی در پایان اظهار کرد: سرانجام منطقه اقتصادی جهان‌آباد پس از ۱۰ سال رهایی روشن است چراکه امروز منطقه ویژه جهان‌آباد جانمایی شده و بیش از ۸۰ درصد توافق حاصل شده است.

پایان پیام /89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1324743

مهمترین اخبار ایران و جهان: