نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 09:45

۱۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی بهار

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهار گفت: امسال برای شهرستان بهار ۱۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، محمد خدایاری صبح امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با بیان اینکه امسال برای شهرستان بهار ۱۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی اعلام شده است اظهار کرد: این میزان اعتبار برای اینکه فرصت از دست نرود و بتوانیم سهمیه بیشتری را جذب کنیم بلافاصله به دستگاه‌های مرتبط با مجوز مشاغل خانگی اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با این سهمیه اعلام شده مشاغل خانگی تاکنون جهاد کشاورزی شهرستان یک‌میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان طرح، میراث فرهنگی یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان طرح، اداره صمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان طرح و اداره ارشاد ۲۰۰ میلیون تومان برای دو طرح معرفی کرده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از سهمیه ۱۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی اختصاص داده شده به شهرستان در مجموع ۵ میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان طرح کارسازی و به بانک معرفی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون، فاه کارگران، تجارت، ملت، مهر ایران و بانک ملی از جمله بانک‌های عامل پرداخت این تسهیلات هستند که پرداخت توسط آنها تکلیفی است و باید اعتبارات تکلیف شده جذب شود.

خدایاری ادامه داد: برای نخستین بار ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای اداره کار شهرستان از محل تبصره ۱۶ اعتبار اختصاص داده شد که در این رابطه اداره صمت شهرستان ۲۳ میلیارد تومان طرح به این اداره ارسال کرده که این طرح ها در کمیته فنی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و یا در مرحله معرفی به بانک بوده و یا به بانک معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سه ماه ابتدای امسال ۲۷۵ نفر برای نخستین‌بار در این شهرستان بیمه اجباری تأمین اجتماعی شده‌اند، یادآور شد: از این تعداد، ۳۱ نفر به فروردین، ۹۴ نفر به اردیبهشت و ۱۵۰ نفر به خرداد اختصاص داشته است‌.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1324187

مهمترین اخبار ایران و جهان: