نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 17:29

اختصاص ۲۵۴ هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن در گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: تا کنون ۲۵۴ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان تخصیص پیدا کرده و شرایط برای ساخت بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی ملک عصر امروز در جلسه شورای مسکن گلستان با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان اظهارکرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری نیاز به ۸۲۹ هکتار زمین داریم که تاکنون ۲۵۴ هکتار آن تامین شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی و الحاق بخشی از اراضی به بافت در برخی شهرها افزود: در این فرآیند ۸۴ هکتار زمین در شهرهای مختلف استان شناسایی شد که روند تخصیص آن با کمک سایر دستگاه‌ها در حال انجام است.

وی افزود: تعداد متقاضیان در دو سال نخست طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری ۳۰ هزار و ۹۵۲ واحد بوده که در حال حاضر با توجه به تامین زمینی که صورت گرفته است آمادگی فعال‌سازی ۱۷ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی را داریم.

ملک درباره واریز سهم آورده طرح نهضت ملی از سوی متقاضیان گفت: تا کنون ۵ هزار و ۱۴۰ نفر واریز وجه از ۴۰ میلیون تومان تا مبالغ بالاتر را انجام دادند و ۵ هزار و ۶۶۴ مورد نیز منجر به عقد قرارداد در شهرهای مختلف شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای قراردادهای طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری در حال انجام است و در این بخش نیز ساخت یک هزار و ۵۷۴ واحد پیش‌بینی شده،  ضمن اینکه برای احداث ۴ هزار و ۲۴۲ واحد مسکونی نیز برنامه‌ریزی و طراحی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به نام‌نویسی ۱۷ هزار و ۱۵۲ نفر در بخش خود مالکی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان گفت: در این بخش بیش از ۵ هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند و در بافت فرسوده نیز ۳ هزار و ۳۳ واحد در دست ساخت قرار دارد که یک هزار و ۳۱۴ واحد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی به تعیین تکلیف بخشی از واحدهای مسکن مهر در استان هم اشاره کرد و افزود: در این طرح ۳ هزار و ۹۹۸ واحد از سال‌های قبل باقی‌ مانده بود که توانستیم ۲ هزار و ۴۳۰ واحد را در قالب قراردادهای سه‌جانبه و تعاونی‌ها تعیین تکلیف کنیم.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1322543

مهمترین اخبار ایران و جهان: