نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 18:55

رسانه مهمترین ابزار و سلاح در جنگ شناختی است

چالوس - کارشناس رسانه و جنگ شناختی مخاطب شناسی را از اولویت‌های مهم برای مقابله با جنگ شناختی بیان کرد و رسانه را مهمترین سلاح در این نبرد دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید عبداللهی عصر دوشنبه در نشست فعالان رسانه مجازی و اطلاع رسانی دینی عدم راهبردهای مشخص را سبب تغییر روش و عملکرد در مواجهه با جنگ شناختی دشمن بیان کرد و با تاکید براین که مخاطب شناسی از اولویت‌ها برای مقابله با جنگ شناختی است، افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته طیف بندی مخاطبان در فضای مجازی براساس جبهه بندی حق و باطل شامل قشر سفید، سیاه، خاکستری، مایل به سفید و سیاه و بدون موضع تقسیم می‌شود.

وی با اظهار اینکه باید طیف گسترده خاکستری را به میدان بیاوریم، گفت: باید برای هر طیفی محتوای خاص خود را تولید کنیم.

وی به کاربردهای جنگ شناختی اشاره و مجموعه اقدامات دشمن را در جهت تغییر ارزش‌ها، باورها و افکار، احساسات و رفتار جامعه از مظاهر جنگ شناختی برشمرد و گفت: مباحث حجاب و دینداری دارای مراتب است زیرا ایمان و کفر نیز دارای درجات است.

این کارشناس رسانه و جنگ شناختی از جنگ شناختی به عنوان جنگ تغییر نگرش‌ها یاد کرد و گفت: اختلاف بین نبرد و عقیده در جنگ شناختی مبنا است و باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام عبداللهی از رسانه به عنوان مهمترین سلاح در جنگ‌های شناختی یاد کرد و گفت: در جهان بینی غربی انسان برترین موجود عالم است در حالی که جهان بینی اسلامی انسان را برترین مخلوق عالم می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل جنگ شناختی باید هنرمندانه جهاد تبیین و روشنگری داشته باشیم، تصریح کرد: باید در قالب برنامه رسانه‌ای، پیام دین را به مردم منتقل کنیم.

حجت الاسلام عبداللهی با عنوان این در عصر جدید رسانه نقش مهمی دارد، گفت: باید زبان مخاطب را یاد بگیریم و به درستی منتقل کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311587

مهمترین اخبار ایران و جهان: