نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 10:46

شوراها در مصوبات خود پیوست قانونی را مراعات کنند

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: شوراهای شهر و روستا در مصوبات خود حتما پیوست قانونی را مورد توجه و مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو شامگاه دوشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی استان و شهرستان‌های اردبیل اظهار کرد: دستگاه قضا در سال‌های اخیر تلاشی جدی انجام داده تا فضای تعاملی را با همه مسئولان، مدیران و دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی انجام دهد.

وی ضرورت عمل به قانون را در تصویب مصوبات و طرح‌ها یادآور شد و تصریح کرد: اگر پیوست قانون در این مصوبات مد نظر قرار گیرد، خروجی کار نیز مطلوب و به نفع مردم خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: زمانی خدمت ارزش پیدا می‌کند که در چارچوب قانون بوده و قابلیت دفاع داشته باشد.

حجت الاسلام کثیرلو قانونمداری را به شوراهای شهر و روستا یادآور شد و افزود: با توجه به طرح برخی از مطالبات و مشکلات شوراهای شهر و روستا ضرورت دارد با تعامل و همراهی سازمان بازرسی این موانع و مشکلات رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نیت شوراها و دیگر مسئولان خدمت است اما نباید در این مسیر دچار انحراف از قانون شده و یا به ترویج و توسعه بی قانونی دامن بزنیم.

حجت الاسلام کثیرلو رویکرد دستگاه قضا را رویکرد پیشگیرانه و به حداقل رساندن آسیب‌ها و دغدغه‌ها در ابعاد مختلف اعلام کرد و ادامه داد: در ۲ سال اخیر دیدارها و ملاقات‌های مردمی را روزانه برقرار کردیم و از ساعت ۱۰ تا ۱۲ هر روز دیدارهای مردمی مجموعه قضائی استان با مردم انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: در جلسات شورای قضائی استان بیشترین تاکید ما بر تعامل مسئولان قضائی با شوراهای شهر و روستاست و بر این باوریم این ارتباط و تعامل تنگاتنگ می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312443

مهمترین اخبار ایران و جهان: