نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 09:20

خبر خوش شهردار اردبیل برای ساکنان بافت‌های فرسوده

شهردار اردبیل گفت: مشوق‌های نوسازی ویژه‌‌ای از جمله تخفیف ۵۰ درصدی در صدور پروانه برای نوسازی بافت‌های فرسوده‌ شهری در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود صفری، شهردار اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری،مشوق‌های نوسازی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که امیدواریم مالکان خانه‌های فرسوده و انبوه‌سازان مسکن از این فرصت استثنایی بهره ببرند.

وی در ابتدا از تخفیف ۵۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی برای مناطق فرسوده شهری خبر داد و افزود: طبق آیین‌نامه وزارت کشور و با تصویب شورای اسلامی شهر اردبیل ۵۰ درصد کاهش در هزینه پروانه ساختمانی در مناطق فرسوده شهری اعمال خواهد شد. 

شهردار اردبیل به سایر مشوق‌های نوسازی اشاره کرد و ادامه داد: اعطای یک طبقه‌ی تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، تسهیل در ضوابط پارکینگ، کاهش فضای آزاد، عدم احتساب بالکن و تراس در محاسبه‌ی تراکم ساختمانی از جمله مشوق‌های نوسازی است. 

صفری به جزئیات این مشوق‌ها اشاره کرد و گفت: طبق بسته تشویقی نوسازی مالکان قطعات زیر ۱۰۰ متر تمام عرصه، بالای ۱۰۰ متر تا ۲۰۰ متر با ۱۲ متر فضای آزاد و بالای ۳۰۰ متر را با فضای آزاد ۱۵متر می‌توانند بسازند، همچنین در صورت تجمیع چند بنا در کنار تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه ۲ طبقه‌ی تشویقی در نظر گرفته شده است. 

وی گفت: مالکان می‌توانند از یکم تیرماه سال جاری با مراجعه به مناطق شهرداری اردبیل نسبت به اخذ پروانه ساختمانی و استفاده از مشوق‌های نوسازی اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1284087

مهمترین اخبار ایران و جهان: