نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 01:33

آشفتگی در رژیم صهیونیستی/ رئیس پلیس تل آویو استعفا داد

رئیس پلیس تل آویو به دلیل دخالت دولت در امور مقابله با معترضان استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرمانده پلیس تل آویو روز چهارشنبه با اشاره به مداخله سیاسی اعضای کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو» که به گفته او خواستار اعمال زور بیش از حد علیه معترضان هستند، گفت که از مقام خود استعفا می‌دهد.

«امی اشد»، فرمانده پلیس تل آویو در سخنان خود از «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت ملی راست افراطی که خواستار اقدام شدید علیه معترضان شده بود، نامی نبرد.

بلافاصله پس از اعلام استعفای اشد، صدها معترض با حمل پرچم‌های رژیم صهیونیستی و شعار «دموکراسی» در تل آویو راهپیمایی کردند. برخی یک بزرگراه اصلی را مسدود کردند، آتش روشن کردند و با پلیس سواره روبه رو شدند.

اشد در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت که نمی‌تواند انتظارات وزرا را برآورده کند، زیرا به گفته او اعضای کابینه تمام قوانین را زیر پا گذاشته و آشکارا در تصمیم‌گیری‌های حرفه‌ای مداخله می‌کنند.

او گفت: «برای اولین بار در سه دهه خدمت، با واقعیتی پوچ مواجه شدم که در آن اطمینان از آرامش و نظم آن چیزی نبود که از من بخواهند، بلکه دقیقاً برعکس اقدامات ضد آرامش و ضدنظم از من می‌خواستند.»

فرمانده پلیس مستعفی تل آویو همچنین افزود: «سیاست به بالاترین رده‌های رژیم صهیونیستی نفوذ کرده است و یک افسر یونیفرم پوش به سیاستمداران ارشد تسلیم شده است.»

بن‌گویر، یک صهیونیست تندرو که در گذشته محکوم به حمایت از تروریسم و تحریکات نژادی بود، به دنبال قدرت بیشتر بر نیروی پلیس است و این مسئله نگرانی‌هایی در مورد استقلال پلیس را ایجاد کرد.

کمتر از یک هفته پیش نیز، رسانه‌های عبری زبان با توصیف جمعیت انبوه خشمگین تظاهرکننده شامگاه شنبه در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی ضد اصلاحات قضائی بنیامین نتانیاهو اعلام کردند که آنان این طرح را کودتای قضائی علیه دستگاه قضائی این رژیم می‌دانند.

بر پایه این گزارش، پایگاه خبری عبری زبان والا اعلام کرد که هزاران «اسرائیلی» برای ۲۶ امین هفته متوالی علیه کودتای قضائی دولت نتانیاهو در شهرهای مختلف دست به تظاهرات زدند.

از سوی دیگر، همزمان با تظاهرات اعتراضی در تل آویو، هزاران صهیونیست در شهر حیفا با برگزاری تظاهرات، با پلیس زد و خورد کردند که در جریان این درگیری، شماری از معترضان صهیونیست دستگیر شدند.

همچنین، رسانه‌های عبری زبان با گسترده خواندن تظاهرات شامگاه امروز در سرتاسر فلسطین اشغالی گزارش دادند که این تظاهرات اعتراضی در شهرهای اشغالی از جمله «رحوفوت»، «رمله»، «کریات طبعون» و شمار دیگری از شهرک‌های مهم اشغالی دیگر علیه سیاست‌های قضائی نتانیاهو برگزار شد.

به نوشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی، در جریان این اعتراضات، معترضین صهیونیستی با پلیس درگیر شدند و شماری نیز بازداشت شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های عبری، مخالفان برنامه قضائی نتانیاهو به وی هشدار داده‌اند که این اعتراضات شدت خواهد یافت، زیرا صرفاً با تداوم اعتراضات می‌توان دیکتاتوری نتانیاهو را بار دیگر پایان داد.

سران معارض اعتراضات اعلام کرده‌اند که با اصرار نتانیاهو در پیشبرد اصلاحات قضائی خود از روز دوشنبه به فرودگاه بین‌المللی «بن گوریون» یورش خواهند برد و با بست نشینی و تجمع به سیاست‌های کابینه نتانیاهو فشار وارد خواهند کرد.

طی ۲۴ هفته گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و اصلاحات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1336587

مهمترین اخبار ایران و جهان: