نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 10:54

زمینه استفاده از سواحل استان بوشهر برای اوقات فراغت فراهم شود

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهرگفت: باید از سواحل بیشترین استفاده برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شود و دستگاه‌های فرهنگی برنامه ریزی مناسبی برای تابستان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح پنج شنبه در نشست ستاد ساماندهی سواحل استان بوشهر اظهار داشت: دریا و ساحل همواره یکی از نقاط قوت استان بوشهر بوده است، به شرطی که بتوان از ظرفیت‌های آن به خوبی بهره برداری نمود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در عین حال که از سواحل برای استفاده‌های گردشگری، ورزشی، تفریحی و آموزشی استفاده می‌شود باید به حفظ طبیعت حساس و زیست بوم سواحل توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه سواحل مکان بسیار مناسبی جهت آموزش و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است، افزود: با توجه به در پیش بودن تعطیلات تابستان باید تلاش شود از سواحل بیشترین استفاده برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان فراهم کرد و دستگاه‌های فرهنگی برنامه ریزی مناسبی برای تابستان داشته باشند.

پورات گفت: احداث مراکز رفاهی در قالب ایجاد سرویس بهداشتی و رختکن توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در شناگاه‌های استان در قالب تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری‌ها انجام شده که باید تعداد هزار سرویس بهداشتی در سطح استان در کنار سواحل تا آخر سال ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف ما توسعه ورزش‌های دریایی و ساحلی است که در صورت درخواست مجوز جهت اجرای آن پیگیری و همکاری لازم صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین پلاژ بانوان در جهت فعال شدن و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و تعمیرات مورد نیاز آن تسریع شود.

پورات بیان کرد: ارائه راهکار و برنامه‌های اجرایی از سوی اداره کل محیط زیست استان بوشهر در جهت توسعه و حفظ فضای سبز و زیست گونه‌های ساحلی در دستور کار قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1301843

مهمترین اخبار ایران و جهان: