نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 12:18

دادگاه موقوفه خزانه در شهرستان البرز برگزار شد

رییس دادگستری شهرستان البرز از برگزاری دادگاه موقوفه خزانه به صورت علنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، ابراهیم احمدی گودینی اظهار کرد: بخشی از اراضی شهر صنعتی البرز که موقوفه مرحوم خزانه بوده است، با هدف تبدیل به احسن در سال 1346 به شرکت شهر صنعتی البرز واگذار می شود و این شرکت نسبت به دریافت سند مالکیتی اقدام می کند.

وی اضافه کرد: اما در سال 1367 قانون ابطال اسناد فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه مصوب و کمیسیون موضوع قانون مذکور را اعلام می کند که واگذاری اراضی موقوفه خزانه مغایر با ضوابط شرعی می باشد و باید این اراضی به حالت وقفیت اعاده گردد.

رییس دادگستری شهرستان البرز افزود: بررسی این موضوع که آیا اعاده وضعیت املاک به حالت وقف صحیح بوده یا خیر، یکی از مهمترین دغدغه ها و مطالبات مردم منطقه بود، که نهایتاً به صورت دادخواست در این دادگستری مطرح و جلسه بررسی نیز در راستای اطلاع رسانی و شفاف سازی به صورت علنی برگزار شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این دادگاه نظرات و درخواست های طرفین استماع و تمامی مدارک و مستندات بررسی و استعلامات جدید نیز در این زمینه انجام خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر شهر صنعتی البرز میزبان بیش از 450 شرکت تولیدی و صنعتی بوده و بخشی از مناطق مسکونی نیز در این اراضی واقع شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302387

مهمترین اخبار ایران و جهان: