نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 12:53

هیئت باید محلی برای رفع گره‌های ذهنی نسل جوان باشد

قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: هیئت باید محلی برای رفع گره‌های ذهنی نسل جوان و نوجوان در حوزه مسائل اجتماعی باشد و از همین رو مقام معظم رهبری هیئت را کانون جهاد تبیین دانسته اند.

حجت الاسلام پورآرین صبح پنجشنبه در مراسم اجتماع مدیران هیأت مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) قزوین که در آستان مبارک امامزاده آمنه خاتون (س) برگزار شد اظهار کرد: جلسات هیئت‌های مذهبی باید به محل تبیین معارف الهی و معارف اهل بیت (س) باشد.

وی افزود: اگر زیبایی‌های کلام اهل بیت (س) به درستی منتقل شود مردم بدون شک آن را می پذیریند و باید برای بیان این زیبایی‌ها به بهترین شیوه عمل کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: هیئت‌های مذهبی در موضوع عفاف و حجاب وظیفه جدی دارند و باید بتوانیم معارف الهی مخصوصاً در موضوع عفاف و حجاب را به جامعه مخاطبین خود عرضه کند.

وی تاکید کرد: احیای امر اهل بیت (س) بدون توجه به مسئله عفاف و حجاب ممکن نیست و هیئت‌ها باید خود را در برابر پدیده عفاف و حجاب با شیوه صحیح و درست و منطقی مسئول بدانند.

وی بیان کرد: هیئت باید به محلی برای رفع گره‌های ذهنی نسل جوان و نوجوان در حوزه مسائل اجتماعی باشد و از همین رو مقام معظم رهبری هیئت را کانون جهاد تبیین دانسته‌اند.

حجت‌الاسلام پورآرین تصریح کرد: مبلغین باید وقت جداگانه ای برای جوانان و نوجوانان بگذارند و نباید تنها به یک منبر عمومی اکتفا کنند.

وی گفت: امر به جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری برای اولین بار در جمع مادحین و مسئولین هیئت مطرح شد و این رسالت هیئت و جامعه مداحان را سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان یادآور شد: راه علاج مشکلات اجتماعی در همه حوزه‌ها از جمله عفاف و حجاب تبیین است و قبل از تبیین نیز باید مهرورزی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356487

مهمترین اخبار ایران و جهان: