نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 09:35

فارس من| تیم سلامت و آمبولانس همه‌روزه در «شوئیل و زیاز» مستقر هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودسر از استقرار تیم سلامت و همچنین آمبولانس در مناطق شوئیل و زیاز به جهت خدمت سهل‌تر و قابل‌دسترس به مردم در طول ایام هفته و فراتر از چارت سازمانی وزارت بهداشت در منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس فرصتی را فراهم کرده تا مردم و صاحبان صنوف و اقشار مختلف، دغدغه‌ها و مطالبات خود را به‌صورت شفاف و صریح با رسانه مردمی خود مطرح و این خبرگزاری نیز بر خود تکلیف کرده تا مطالبات مردمی را در اولین فرصت پیگیری و تا حصول نتیجه، دنبال کند.

اخیراً مطالبه‌ای با عنوان « دغدغه مردم اشکور مرکزی کمبود خدمات درمانی و نبود آمبولانس» در این خبرگزاری ثبت‌شده که در آن ذکرشده بود: « قابل‌توجه فرماندار نماینده مردم و مسئولین حوزه بهداشت و خدمات درمانی شهرستان رودسر؛ باسلام و احترام. دوباره مردمان اشکور مرکزی داغدار شدند. به دلیل نبود امکانات یکی از بانوان روستای لسبو در دهستان شوئیل دو شب پیش دچار مشکل قلبی شد که با ماشین شخصی تا مرکز بهداشت شوئیل انتقال داده شد، اما به رحمت خدا رفت. شاید اگر امکانات حداقلی بود و یا آمبولانس در مرکز دهستان شوئیل مستقر بود، امروز شاهد این داغ جانگذار نبودیم تا دوباره مردم اشکور مرکزی، دهستان شوئیل عزادار نشود. همه ما مسئولیم و باید در مقابل این‌گونه مسائل پاسخگو باشیم. بیاییم همه در حد و توان کمک کنیم تا شاهد این مصائب نباشیم.»

محمد زمانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان رودسر در همین رابطه با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش دهستان شوئیل و خانه‌های تحت پوشش آن‌که ساکن هستند درمجموع یک هزار و 250 نفر است، اظهار کرد: این جمعیت همگی دارای پرونده الکترونیک فعال بوده و طبق چارت سازمانی وزارت بهداشت با این جمعیت، حضور سه روز پزشک و ماما در آن کفایت می‌کند.

وی با بیان اینکه جهت تأمین رفاه حال مردم و دسترسی آسان‌تر به خدمات بهداشتی و درمانی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان با موافقت دانشگاه، 6 روز کامل یعنی از شنبه تا پنج‌شنبه، پزشک و ماما را در کنار سایر کارکنآن‌که شامل متصدی، پذیرش، دارویی و مراقب سلامت ناظر است قرار داده، افزود: کلیه امکانات مراکز بیتوته در آن مرکز موجود است و حتی واحد دارویی آن مرکز را که با عدم استقبال بخش خصوصی همراه بود، با موافقت دانشگاه به شکل دولتی با داروخانه دولتی مستقر کرده است و علاوه بر آن، یک راننده استیجاری نیز جهت دهگردشی و ارائه خدمات 6 روز در آن مرکز استقرار دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودسر با اذعان به اینکه مرکز شوئیل، زیاز و کاکرود سه مرکز بیتوته کوهستانی هستند که زیر نظر مرکز معین زیاز هستند، گفت: سال گذشته به دلیل مطالبات مردمی و با پیگیری‌های مستمر، روزهای حضور آمبولانس در منطقه از سه روز به کل ایام هفته افزایش‌یافته است.

زمانی با اشاره به موضوع مورد اشاره در مطالبه ثبت‌شده مبنی بر فوت یک خانم ۶۶ ساله در تاریخ ۲۲ خرداد نیز توضیح داد: این خانم توسط همکاران و پزشک مرکز در ساعت ۲۰:۲۰ پذیرش شد که فاقد علائم حیاتی بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودسر با تصریح بر اینکه کادر زحمت‌کش آن مرکز در همان آغاز مراحل احیا به اطلاع به اورژانس ۱۱۵ رساند، گفت: بلافاصله پس از اطلاع، اورژانس هم حضور یافت اما متأسفانه مریض دیر به مرکز انتقال داده شده بود.

وی با بیان اینکه همکاران این مرکز در چارچوب وظایف محوله و فراتر از آن‌که می‌توان خدمات درمانی را در مراکز بیتوته انجام داد، خدمت ارائه کرده‌اند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی در تهیه امکانات و تجهیزات لازم بر اساس استانداردهای موجود و شاخص جمعیتی در حد توان گام برداشته و همچنان نیز تلاش می‌کند تا خدمات سلامت‌محور را تقویت کند.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1292087

مهمترین اخبار ایران و جهان: